9 januari 2005

9 januari - Efter stormen

verkar som vindarna lugnat ned sig lite grann, förutom ljud av konstant mullrande under natten så var jag nog inte så hårt drabbad där jag bor.

Föräldrarna har dock strömlöst sedan igår och oklart om de blir "upplysta" idag eller om de får vänta tills imorgon. Hade tänkt åka till dem idag men min mamma ringde och tyckte att det kanske inte var så stor idé, visst fick jag komma men jag som känner mig lite trött och hängig idag (förkylning nummer ???) stannade här hemma istället och har gjort mest ingenting ....

Har just ätit det sista av mina spagetti och köttfärsåsen, inga stora variationer i det här hemmet, kocken är ganska bekväm och lat....

Känner mig lite osocial just nu, blev kanske för stor dos i julhelgen, men annars så känns det ganska bra nu.

Undrar bara lite var T håller hus, har inte hört något sedan i fredags, nu måste vi inte höras varje dag men vi gör det oftast ändå, och jag vet att han ibland blir ganska "feed up" på att mestadels ha kontakt genom datorn, och jag är sån också, ibland orkar man bara inte även om det inte betyder att man tröttnat på den andre.

Det är bara det att mitt hjärna startar att tänka på alla möjliga scenarion, har hans mamma blivit hastigt sämre, eller har det hänt honom något, och jag vet ju att de är ganska drabbade av oväder också, tänker att ett träd fallit över hans bil eller .... Ja vet, jag blir lite nojig ibland, men jag ska ringa lite senare om jag inte hör något annat, så jag kan lugna mina tankar.

Fortsätter väl slöa nu ett tag till.

.......

Jodå, T har kommit tillrätta, eller rättare sagt så var han aldrig borta, och jag kan lugna ner mig igen ....



Inga kommentarer: