19 januari 2005

19 januari - Stiltje


Läget

Bäst: Inte sovit bort hela dagen

Sämst: Åke Green - yttrandefrihet baaa ..... människoförakt och inkränkthet i mitt tycke, är någon abnorm så är det en inskränkt människa som inte kan få in i sin lilla hjärna att alla människor är lika värda, oavsett kön, ras eller sexuell läggning = Åke Green.

Vad är det för skillnad på att en kvinna älskar en kvinna och en man en man, än kvinna och man ? tror man så bokstavligt på "the greatest story ever sold" utan att världen och människan på något sätt har utvecklats på över 2000 år så känns rätten att få utala sig inte alls så självklar i mina ögon.

Äter: Pannkaka

Lyssnar på: Green Day och Manic Street Preachers



Känner ingen större lust för något just nu, förkylning som aldrig vill ge sig, och har i allmänhet ingen lust att företa mig något, känner mig bara sur och supertråkig just nu.

Så lite dåligt med skrivarlusten just nu, vad som hänt hittills denna vecka är väl att jag var till arbetsförmedlingen i måndags, sov lite väl länge så jag kom inte iväg så tidigt som jag tänkt, och det blev nästan i sista minuten eftersom när jag väl var där hade 79 nummer före mig och fick vänta i ca 2 timmar på att få bli inskriven. Jag har ju tid så för den delen så var det väl okej även om det finns roligare saker att göra än att sitta där, visste att måndagar inte är höjdardagen att gå dit men eftersom sjukskrivningen gick ut dagen innan så var det ju dagen för mig. Var något med högskolan el. liknande som gjorde att det var extra mycket folk just denna måndag fick jag veta när jag pratade med handläggaren.

Introduktionsmöte 1 feb, och upprättande av handlingsplan 2 feb, så jag ska försöka leta lite bland jobben nu eftersom jag måste presentera vad jag sökt när jag kommer, men vad att söka, häromkring verkar bara vara säljarjobb och det vägrar jag ens söka, skulle aldrig klara ett sådant jobb.

Annars så har väl inte mycket hänt, inte sovit så bra sista nätterna igen, ligger mest och funderar hela nätterna, så det blir mycket sovande på dagarna, men idag så kom jag upp i bra tid, måste tyvärr ta till det här med att trötta ut mig när jag har svårt att sova, men egentligen så skulle jag behöva göra mer än att var uppe och sitta vid datorn, men bättre än att bara ligga i sängen i alla fall.


Inga kommentarer: