27 januari 2005

27 januari - Pust

just hemkommen efter några timmar ute i vimlet bland marknadsfolk och andra på stan, nu gick inte jag på någon marknad, jag orkade bara inte trängas med folk och barnvagnar och jag vet inte allt (inget ont om barnvagnar men vad jag vill säg är att det är trångt och svårt att ta sig fram).

Jag startade med försäkringskassan, fick mitt intyg om sjukdagar som a-kassan ville ha, fick förstås vänta en bra stund men det var okej, arbetsförmedlingen som var nästa anhalt öppnade inte förrän klockan elva och jag var uppe på stan strax efter tio, så då till arbetsförmedlingen och höra efter varför jag inte var anmäld fast jag var där och gjorde det förra måndagen, någon hade inte bockat i rätt ruta eller .... hur som helst var det missat, men nu ska det vara fixat och jag fick ett intyg därifrån också för att förhoppningsvis slippa problem med a-kassan, så nu får vi se vad som händer.

Sen dax att ta ut lite pengar, skulle ju handla på mig lite mat till ett ytterst tomt kylskåp, knallade runt lite i diverse klädaffärer, kollar in min rosa cardigan, men ska otåligt vänta på bonuschecken eftersom jag vet att den ska komma i dagarna och då vill jag inte "slösa" ca 300 kr för något jag kan få för 100 med checken, och de hade inget annat för den delen som jag vill ha just nu som jag kunnat spara den till, visst den gäller i ett år men nu har jag ju en sak jag vill ha och till det väldigt ont om pengar.

Slösade lite i alla fall, hittade en jättfin topp på lindex, brun v-ringad med lite rynk kring urringningen, blev oerhört kär i den och den satt så bra på mig när jag provade så med lite ångest så köpte jag den, inte så dyr iofs men i alla fall, tyckte att mina stackars kronor bara runnit iväg idag, men nu har jag lite god mat för nämsta dagarna och jag kan känna lite shoppingtillfredställelse också med mitt klädinköp och det gör susen för humöret, det är ett som är säkert.

Har just stoppat i mig två stycken mars delight, oh jag riktigt ryser av välbehag när jag äter dem, så underbart farligt goda.

Nu känner jag mig ganska slut, har inte sovit alls i natt, jag har nästa börjat göra så nu, uppe en natt och försöka hålla mig uppe på dagen, då kan jag förhoppningsvis sova en natt då och då, inget ideal liv precis men vad ska jag göra när det bara inte går att sova som en "normal" människa.

Halsen är lite bättre idag men jag känner helt klart av det fortfarande och blev nästan svimfärdig på slutet innan jag kom på bussen hem igen. Så det blir nog lite vila nu, med risk för sämre sömn till natten men det får jag ta.


Inga kommentarer: