10 februari 2005

10 Februari - Ingen fara

... som är ett uttryck min lille brorson använder ganska ofta, och jag kan väl instämma i det idag då jag tillslut masade mig iväg till arbetsförmedlingen för att dels påamäla mig efter jag fick ångest och inte klarade att gå dit för en vecka sedan, och denna vecka har jag dragit på det så länge jag kunde.

Så idag då var det dax, helt galet att tro att det skulle vara så farligt, men det som egentligen spökar är att jag dyker direkt när jag bara tänker på vad som satt mig i den här situationen och att behöva ta upp det för jag vet inte vilken gång i ordningen och instans känns bara pest.

Började i alla fall dagen med ett besök på banken, fick betalt för en vecka från a-kassan, och det var ju toppen, tyvärr får jag väl säga så drabbades jag väl lite av shopping galenskapen som jag alltid har latent i kroppen och nu är det inte så mycket kvar, och inte har jag om jag räknar ut vad jag får på en månad mer än vad jag fått hittills då jag varit sjukskriven och då går jag mer eller mindre back så det här var inte så smart, men what the hell, jag bara orkar inte med tristessen och avsaknaden av pengar ibland och jag betalade faktiskt en räkning också så lite vettigt i alla fall och jag har lite kvar som jag får hushålla på tills jag får pengar nästa gång. Men, men lite ångest blir det ju fast jag inte gjorde några jättestora utsvävningar men FÖR stora för vad jag har råd med i alla fall.

Ska väl tillägga också att af inte var så jätteintresserade av varför jag sagt upp mig så jag hade inte behövt nojjat ut så där som jag gjorde förra veckan, men gjort är gjort och nu har jag lite tid tills jag måste "rapportera" nästa gång.

Åkte ut till shoppingcentret utanför stan efter att af var avklarat, tog bara två timmar idag även om jag kom några minuter efter de öppnat kl 11, men jag såg ju kön när min buss åkte förbi så jag visste vad som väntade.

Uppdraget var att köpa en present till min lillebror som fyller på måndag, och han hade bla önskat sig special utgåvan av konungens återkomst, vilket fanns på ett ställe till ett mycket lägre pris än inne i stan, lat som jag är så har jag kollat runt tidigare i veckan mer centralt för att slippa åka ut dit, men det skilde hela 150 kr och när det inte ens är jag som betalar så var det bara att ta sig i kragen och ta bussen ut, och det var faktiskt okey, jag besökte lite andra affärer också, skulle kolla om min grå sammetskavaj jag trånat efter fanns i mindre storlek på Lindex i shoppingcentret eftersom det bara var jättestorlekar kvar på det Lindex jag brukar handla på, men icke, det fanns förvisso en kavaj men i storlek 54 och inte för att jag är särskilt liten men tom jag skulle nästan drunkna i den. Så nu får jag acceptera att det inte blir någon grå kavaj, men för att trösta mig så köpte jag en långärmad top i en underbar ljus turkos färg, samma modell som en brun jag köpt tidigare, tyckte att jag klädde så bra i den ;-) så jag ville gärna ha en till och färgen är så fin så jag kunde inte låta bli, och det blev två par strumpor på rea också.

Sen inhandlade jag några hårband också, ett på H&M och i en annan affär som hade halva priset på allt så köpte jag två jättesnygga hårspännen och ett grönt hårband, har letat efter ett grönt länge och när det blev så billigt också så kan inte jag låta bli ...

Shoppade också upp lite pengar tidigare i veckan så snart jag fick reda på att de här pengarna skulle komma, 70 % rabatt på en prylaffär som har allt mellan himmel och jord, det blev några rund blå mindre korgar med lock, som jag ska ha mina hårgrejor i och kanske smycken också.

Också ett par fyrkantiga blå korgar (ja, jag älskar blått) som jag inte vet vad jag ska ha till, fina och billiga.

Lite annat småplock, ljus och annat och jag tyckte jag fick massor för knappt en hundring.

Fick också iväg ett kort till älsklingen också, han är ju ett tiger tecken så jag hittade ett perfekt kort med lurvig tiger päls på, det blir han säkert glad för ;-)

-----

Så har vi gått in i tuppens år, mitt år t om, och jag hörde på discovery att bl a Elton John också är tupp, observera vi är inte födda samma år, jag är MYCKET yngre *ha ha* och jag tycker han är lite för surmulen nuförtiden för att jag riktigt ska gilla honom, men en del bra låtar har han ju fått till under åren.

Njuter idag också av den ljuvliga musiken i Donnie Darko filmen, jag ryser (av välbehag) av att höra gamla favoriter som echo and the bunnymen and the church, och gary jules version av a mad world är så underbart bra, jag upprepar idag också, en helvetes bra film !






Inga kommentarer: