27 februari 2005

27 februari - sötnos

Började dagen med att så när försova mig och inte hinna med bussen, jag skulle ut till mina föräldrar och det allra viktigaste, ett första besök hos min lilla brorsdotter, men det gick vägen och jag kom iväg med alla reaböcker till mor och bror, och en full kasse med alla galet billiga babykläder jag köpt under veckan.

Vi åt lite god mat och softade en stund, i princip hela familjen är i olika stadier av förkylning och influensa plus att lillebror var lite "dagen efter" då han var ute och firade 30-årsdagen i efterskott med sina kompisar.

Sen åkte vi i samlad trupp till min andra bror och hans familj, och fick träffa mina lilla bästa kompis, brorsonen och förstås lilla F, så pluttig, liten och söt, det är så underbart med små bebisar, F är sex dagar gammal idag, och hon verkar vara en lugn och nöjd liten tjej som sover mycket.

Storebror som förstås inte får glömmas nu fick byggare bob bok och cd plus att jag köpt massor av godis till honom så han var jättenöjd, det gäller ju att komma ihåg båda nu när han inte är ensamt barn i familjen längre.

Vi lekte och for runt ett bra tag, mamma och jag turades om att hålla lilla F, dock var storebror inte så nöjd när jag hade lillasyster en längre stund, jag är ju lekkompis och då vill han ju förstås ha uppmärksamheten.

Känns skönt att få en barn och baby dos så här, behöver stärka mig lite inför veckan, då börjar den tråkiga vardagen igen, har inte lust med något just nu, kan inte den här förbannade vintern ta slut snart ...

Dags för big brother nu, ser den nog i sängen, har sovit dåligt sista dagarna men nu känner jag mig jättetrött så jag hoppas kunna få en hel natts sömn. Jag ser ju inte big brother i veckorna, då är det club goa som gäller, men jag ser söndagsprogrammet och det räcker bra för mig.

------

Ops, glömde ju att jag tänkte titta på oscarsgalan, då blir det ju inte så mycket sömn, vi får se vad jag orkar med, kan jag inte sova så blir det definitivt tittande, och jag måste se till att vara vaken vid sju i morgon bitti i alla fall eftersom jag måste ringa vårdcentralen och då gäller det att vara med på en gång och få återuppringningstid.

Inga kommentarer: