13 februari 2005

13 februari - Ont

har i princip hela mitt liv plågats av blåsor både utanpå och i munnen. Och igår kväll så började värka på höger sida längst in i munnen, och ja, jag vet man ska inte hålla på och peta i munnen men jag måste ju veta var den satt så det inte var en tandinflammation, och det var mycket riktigt en stor elaking precis i vecket där tandköttet slutar och bakre gommen, och jag har letat både igår kväll och idag efter min salva jag kan smeta på som lindar inflammation, men den är spårlöst borta, värktabletter är det enda, känner mig som jag fått en stor fet smäll eller en tand utdragen, att en så liten sak kan göra så ont.

Fick genast en bra ursäkt till att inte städa idag, inte orkar jag städa när det gör så ont .....

Det lite dåliga samvetet säger att det skulle visst ha gått att dammsuga och diska men latmasken tar över så snart minsta lilla utrymme ges.

Hatar vädret just nu, snö och snö och snö, så långt ögat kan se, var ute en kortis till affären här intill, kände att jag behövde trösta mig med lite glass idag, känns inte så kul att äta annars när det gör ont.

Annars så har väl inte så mycket hänt här idag, jag har slagit in presenter till min bror som fyller hela 30 imorgon, jag kan bara inte förstå det, han är ju min lille med betoning på lille, bror och han kan väl inte vara så gammal.

Åker med honom hem till mina föräldrar i morgon eftermiddag, vi firar med familjen hemma hos mina föräldrar, och jag stannar kvar till dagen därpå.

Längtar efter lille brorsonen också, han har varit sjuk nu i slutet av veckan men jag hoppas att han är bättre så han kan komma i morgon, han förgyller alltid dagen, och väntar så på att hans lilla syskon snart ska titta fram också, får glädjas med mina brorsbarn när jag inte har några själv.

Inga kommentarer: