18 februari 2005

18 februari - Bekräftelse

jag har ett oerhört bekräftelsebehov, har nog alltid varit så, men jag kan inte säga att jag alltid har utagerat för att visa det, men gör det nog mer nu, och får samtidigt dåligt samvete för att jag inte är så stark i mig själv, men varför ska man vara stark hela tiden, i min hjärna vill det inte gå in att det kan få vara så, även om jag är medveten om motsatsen.

Känner mig bara hemsk idag, sur och tvär och ful och fet, ja vad du vill så länge det inte kommer nära något positivt.

Blir ett utbrott snart från min sida, och det behövs nog nu när jag bara kokar inombords av alla känslor, och något säger mig att det kanske är bäst, även om min feghet inte vill och jag vet ju att magont och allt bara kan försvinna på en sekund om jag får det jag vill ha.

I morgon ska jag i alla fall träffa två vänner, vi turas ju om att träffas hos varanda eller går ut någonstans, och i morgon är det K:s tur att ta emot oss i hennes hem, pratade med E, som kommer och hämtar upp mig eftersom K bor en bra bit utanför stan, och hon kände för lite shopping innan, så hon kommer redan på förmiddagen och hämtar upp mig, har inte ett öre att handla för vilket är trist men jag följer gärna med ändå, vill faktiskt komma ut härifrån ett tag, sedan så tänkte jag följa med henne hem, eller rättare sagt att hon släpper av mig hos mina föräldrar som är på hennes väg hem, tänkte mig dit på söndag i alla fall så då sparar jag en bussresa och får sova så länge jag vill på söndag morgon också, och inte för att förglömma mammas omsorg och mat också, känns skönt det också även i vuxen ålder.

Inget nytt brorsbarn ännu, h*n ska ju inte titta ut förrän på onsdag enligt beräknat och det kan ju dröja längre än så också förstås men alla i familjen väntar otåligt nu, är fortfarande velig till vad jag tror det blir, får känslan av en pojke men vill så gärna att det blir en flicka så jag vet ej om det påverkar mig, var så säker när P föddes att det skulle bli en pojke och då blev det rätt, vi får se denna gång ....

Skulle behöva röja lite här hemma också, hade tänkt göra det i morgon fm, men nu kommer ju E tidigare så det vore bästa att göra det redan ikväll så jag inte får fara runt i panik i morgon bitti.

Inga kommentarer: