24 februari 2005

24 februari - samlande


watchmania Posted by Hello senaste kollektionen ...

något jag lider av i stora mått är samlingsmani, både i stort och med vissa favoriter, som tex klockor. Dålig bild men dessa är de klockor som används just nu, skulle jag räknar alla jag äger så skulle det bli väldigt många, men jag är ombytlig så i princip när batteriet är slut så är mitt intresse också slut och jag vill ha något nytt.

Andra manier är plånböcker och väskor, men där får jag nog säga att jag har bättrat mig, köper inte alls så ofta numera, men intresset finns definitivt där, kommer i håg att jag som mycket liten alltid bar med mig väskor, favoriter var de med många fack så att jag kunde stoppa med mig grejor, och samma med plånböcker, en bra plånbok måste definitivt ha många fack för att jag ska vara nöjd. Sen att det inte är massor av pengar som fyller dessa ofta mer än välfyllda plånböcker är en annan sak ....

Stenar är nog i alla fall det stora intresset, samlade på mig stenar redan som lite, och står allt som oftast med näsan i backen nu också, och ofta ploppar bara en underbart vackert sten fram bara för mig .... Sen samlar jag den lite mer förädlade sorten också, har mängder av trumlade stenar men också "råa" stenar som numera är mina favoriter, mitt lilla hem är ganska välfyllt på stenfronten, men de är ju både så vackra och ger energier och jag skulle inte vilja vara utan en enda av dem.

Så kommer vi till smycken, har gått igenom en hel del olika områden där, störst är nog vikingainspirerade smycken som jag tycker är så vackra, och sedan är det allt man kan tänka sig, främst då silversmycken.

De senaste åren så har jag också samlat på stensmycken, hittade en kvinna via nätet som använder sig av wire wrap tekniken och skapar de mest fantastiska smycken, och jag som vill bära speciella stenar är helt såld, har spenderat allt för mycket pengar på det, men är så nöjd med min samling, värt varenda öre ! Nu har jag inte köpt något sedan i våras, behövde nog ett avbrott, dels för att jag inte har så mycket att handla för nu när jag är arbetslös men också att jag måste hinna använda alla underverk, och visst har jag några stenar som jag vill komplettera med men jag har definitivt en fullgod samling av smycken som bara får mig att rysa av välbehag bara jag tittar på dem.

Har försökt mig på att tillverka själv, men har insett att jag inte har tålamodet, och inte rätta verktyg heller för den delen, men en lite önskedröm finns kvar där i bakhuvudet så en dag skaffar jag nog det jag behöver och på allvar försöker mig på det, blir kanske inte lika duktig som mina favoritsmyckeskapare som jag funnit och kan tacka det mest i kollektionen för, så kul att faktiskt kunna hitta vänner genom detta, ända långt borta i usa ....

Vad samlar jag på mera då, säkert massor, ljusstakar finns i mängder, och kläder får jag väl nästan säga är en samling också, har i alla fall väldigt mycket, för mycket får jag väl säga.

Och sen tillhör jag förstås då sorten som inte kan göra mig av med saker, stor utrensning skulle behövas men det är så jobbigt och hemskt så det drar jag mig för och skjuter alltid upp på framtiden.



Inga kommentarer: