28 februari 2005

28 februari - zombie

fy sjutton vad trött jag är, och speciellt varenda gång jag tänker att jag ska gå upp i tid och få saker uträttade, om jag bara vore lika trött när jag väl går och lägger mig på kvällen men då är det som tröttheten helt plötsligt försvinner och jag får ligga och vrida och vända mig i timmar.

Var i alla fall uppe i morse vid 7 för att ringa vårdcentralen, och upptäckte att de ändrat sin telefonsvarare igen, så nu kunde man bara prata in ett meddelande om man ville förnya recept, så det hade ja säkert kunnat gjort senare på dagen också, men förut så fick man ju bara en uppringningstid vad det än gällde, så jag hängde på låset för det, men vi får se nu om det funkade, ska gå till apoteket i slutet av veckan får vi se om jag fått något recept.

Om vi tar det tråkiga först så kom det inga pengar från försäkringskassan som jag hoppats, har två sjukveckor, en i januari och en i början på februari, ska gå dit förhoppningsvis i morgon och försöka skynda på, känns som jag kommer aldrig i kapp med räkningar, det jag har nu räcker inte ens till hyran, så jag får hoppas att det går bra att få betala den nästa torsdag när jag får a-kassepengar.

Det är så tråkigt att pengar ska ta så stor plats i livet, visst kunde man leva annorlunda men trots det så kostar ju faktiskt det mest grundläggande som tak över huvudet och värme och vatten också så även utan ens små utsvävningar så måste man ju ha pengar.

Annars så sitter den envisa förkylningen kvar, huvudvärk idag, var uppe på stan och hämtade ett litet paket med några restnoterade grejor från det jag skickat efter, ett par snygga stretchjeans som var jättesnygga men snudd på för korta, och när hände det mig sist ???? 1.60 lång då är det definitivt inte så ofta byxor är för korta, kanske om jag vore supersmal men nu drar jag ju större storlek också och speciellt då så verkar tillverkarna tro att alla storväxta är minst 1.80 långa också, utomlands så finns det mycket bättre sortiment för oss kortisar, blev helt salig när jag upptäckte att det fanns massor av snygga byxor och då speciellt jeans i Edinburgh affärerna som passade mig i längd.

Men ingen större fara, de var ganska raka i benen, och jag hade i alla fall tänkt ha dem lite uppvikta så de får väl bli att jag använder dem så istället.

Sen att jag just nu mest går i mysbyxor dagarna i ända är väl en annan sak, försöker klä upp mig lite när jag går ut även om det bara är för att handla lite eller gå och kolla i affärer, här hemma så vill jag mest vara bekväm.

Är lite bebis kär idag också, lilla Felicia som hon heter var ju så underbar, det är så mysigt med små bebisar, och jag som ända sedan jag var liten drömt om en liten flicka får väl inse att detta kanske är det närmaste den drömmen jag kommer, jag har alltid velat ha barn själv, men det har bara inte blivit så och nu känns det inte som om det skulle bli så heller, så jag tar vara på mina brorsbarn så mycket jag kan. Och på ett sätt så är det ju ganska bekvämt att ha det så även om det inte blir samma känsla som att ha ett eget barn.

Tror jag får gå och lägga mig en stund, ska försöka komma i håg att sätta på tv:n vid 6, så att jag kan se reprisen av det okända.

Sen blev det ingen oscarsgala för mig, jag somnade till någon timme innan det började, och jag hade inte brytt mig om att sätta klockan på ringning heller, tänkte att om jag är vaken så är jag annars så struntar jag i det.

Inga kommentarer: