21 februari 2005

21 februari - Back again

hemma igen efter att spenderat några dagar hos föräldrarna, var hemma hos en av mina vänner i lördags och det var mycket god mat och trevligt prat. Hade som vanligt ingen som helst lust i lördags morse och kände mig bara snorig och trött, blev hämtad på fm av min andra vän som jag skulle åka med ut till vår gemensamma vän som hade bjudit hem oss, vi gjorde en shoppingrunda, eller rättare sagt hon shoppade och jag var sällskap, hade bara pengar till ett mcdonalds mål, men det var kul ändå.

Följde sedan med min vän och hoppade av efter vägen hos mina föräldrar, sen en lugn söndag, ingen av oss kände oss så alrerta, min pappa var jättedålig i influensa och min mamma var mest rädd att hon skulle bli drabbad av samma eftersom vi väntar otåligt på baranfödande just nu.

Orkade inte mig hem igår och bestämde mig för att stanna tills idag, hade tänkt att åka hem på förmiddagen men så blev det inte riktigt, och vid två tiden på natten tills idag så ringde min bror och sa att hans sambos värkar hade börjat så min mamma fick kasta sig iväg, eftersom pappa var så dålig så stannade han kvar hemma, sen avtog värkarna under dagen så mamma kom tillbaka hem på eftermiddagen och då även min bror med familj ville hitta på något annat än att bara sitta hemma och vänta så kom det också och jag ville så klart träffa lille brorsonen, speciellt efter att han hade sagt att jag var hans bästa vän tidigare på dagen, och då smälter förstås fastershjärtat ännu mer än vanligt.

Och nu är jag sen ganska nyligen hemma, sitter här och äter rostade mackor och ska ta en kopp te också, tittar väl lite på tv och hoppas att jag sent om sider får det gjort imorgon som jag sköt fram under hela förra veckan.

Nää, kom just på att jag inte har någon mjölk hemma, vill ha mjölk i teet men det får väl gå utan eftersom affären här utanför precis stängt också, och inte har jag några pengar heller, fick låna en hundring av mamma för att ta mig hem idag, men jag använde hela för att ladda busskortet, så nu kan jag i alla fall åka buss ett litet tag till, och har några matlådor också så jag ska väl klara mig och hoppas att det ramlar in lite pengar i slutet av veckan också.

Tid för tv:n nu





Inga kommentarer: