25 februari 2005

25 februari - mer materialism

ja, vad annars kan man pigga upp sig med, för mig funkar vackra saker utmärkt för att muntra upp mig med, eller rättare sagt så är jag glad de dagar det funkar med det för att livet ska kännas lite roligare om inte annat för stunden.

Somnade sent som vanligt och sov som en stock till nästan klockan 1, bestämde mig för att ta mig en tur upp på stan eftersom det inte var allt för kallt och jag kände att jag behövde komma ut lite, fick ju några kronor igår så jag hämtade ut de böcker jag förbeställt från rean, första gången jag förbeställer och det var toppen skönt, gick först och tittade runt lite bland böckerna och hittade inte en enda av de jag förbeställt så det kändes bra att jag redan hade det jag ville ha klart. Blev inte så många inköp dock eftersom kassan är något begränsad men det är alltid roligt med lite nya böcker.

Sen hade jag sambeställt lite med min mamma och bror också så det var inte bara till mig, mina böcker var Traci Lords självbiografi, den omtalade davinci koden som jag fortfarande inte läst men nu ska det väl bli av, och en bok om kristaller, har ett antal och denna var kanske lite begränsad men det gör inget, jag bara älskar att titta på alla fina bilder på stenarna, kan inte få nog av det.

Sen hade ju lillebror beställt några böcker om vapen och styckning av djur, till det hade jag lagt till en bok om buddha som jag ville läsa och jag en lite absurb känsla när tjejen i kassan plockade upp böckerna för att ta betalt, med kombinationen av vapen och rå jakt och sen buddha, men även en jägare vill väl få lite ro och vishet för själen ..... fast då är det ju inte samma person som ska läsa alla böckerna.

I övrigt var det mest baby kläders frossa, kollade runt de flesta affärerna och inte är det något problem att hitta fina flickkläder, snarare tvärtom, skiter fullständigt i den här rosa - blått debatten som en del har om flick och pojkkläder, jag njuter av att få frossa i rosa till en lite flicka, så är det bara, och inte tror jag själva barnet har något ont av det heller.

Eftersom jag ville titta på alla ställen innan jag bestämde mig och jag hade sett en fin nalle puh body på åhlens så gick jag dit för att börja med att köpa den om den nu fanns kvar (var på rea) och sedan gå tillbaka och kanske köpa något mer, skulle ju hämta lite böcker där också på samma gång ...

Blev sugen på jättefina pippi långstrump kläder de just fått in men tvekade eftersom storebror älskar pippi och även det lite större kläderna var väldigt tjejiga så avstod jag ialla han skulle bli avundsjuk och också vilja ha, man vet aldrig.

Men innan jag visste ordet av så var jag indragen i den stora slutrean, halva reapriset på allt, och jag hittade ett ställ med babykläder, bara flickkläder var det och allt kostade 30 eller 50 kronor, och sedan var det halva priset på det, så jag kunde riktigt frossa loss på det som fanns, det blev två klänningar en i rött och en ljusblå, rosa fleecebyxor, vita mimmi pigg joggingbyxor, en lila och en mörkt cerise plysch cardigan, och en gråmelerad t-shirt, så lite av varje men bara lite över 100 kronor för allt, så jag kände som jag gjort ett riktigt storfynd, det mesta kan hon ha om några månader, det var ju lite udda storlekar som fanns kvar, men jag var nöjd, ville inte köpa till precis nyfödd eller 1 år eller större heller så det här blev perfekt.

Och storebror får 2 cd + bok med byggare bob från bokrean så inte han blir utan heller, ska köpa lite godis till honom också så blir förhoppningsvis båda glada när jag får åka och titta på lilla F för första gången på söndag.

Fortsätter frossa i shopping här, känner mig så nöjd i dag så jag kan inte låta bli, hittade två par byxor till mig själv också, och kors i taket så passade de perfekt när jag kom hem och provade, ett par mörkgrå i manchester tyg, men mycket svag "randade", och ett par svarta i sammets liknande tyg, trodde väl aldrig att de skulle passa så bra och verka jättesköna när jag provade här hemma, orkade ju inte prova i affären, var mest orolig att de skulle vara för små, ska ju förhoppningsvis gå ner i vikt, men jag har redan högar av kläder som väntar på min mindre kropp så jag känner inte att jag behöver lägga mer på hög, vill använda nu ! Och bara 100 kr styck, hade kostat 399 kr paret från början !

Så det är väl det som hunnit hända i min lilla värld idag, i morgon är pengarna borta och livet återgår till det vanliga, lite mer tråkigt då utan pengar, men jag ska ta mig en tur till rusta här utanför stan i morgon och köpa en fjäder boa, inte till mig själv då, men min mamma ska på glamour party snart och har letat, nu hade de i rusta bladet, till barn men jag kan kanske köpa flera om de verkar korta, så det blir mitt uppdrag imorgon, kanske skulle ha en själv också, lite så där manic steet preachers glammigt, och hänga på väggen eller något, vi får se ....







Inga kommentarer: