10 oktober 2004

10 oktober - Uppfräschning


Läget Söndag:

Lyssnar på: Mein Teil - Rammstein

Bäst: Ny hårfärg och klippt luggen

Sämst: Godissugen

PÅ TV: Duran Duran, åh vilken nostagikick, men blev samtidigt påmind om att åren gått, visst jag var ju yngre än medlemmarna i ovanstående band när de var som störst, men att höra att Andy T har en son på 20 år fick mig att inse att det var ett BRA tag sedan .....

Har en ganska skön söndag, ska iofs sätta mig senare och författa ett mail till min chef, vilket inte känns så uppmuntrande men trots det så är det något jag vill göra, måste hur som helst be om lite hjälp om vissa saker.

Kom på att jag hade hårfärg hemma och känner att jag verkligen behöver fixa till mig lite, det är mellanbrun färg, blev ganska mörk då jag har gjort ljusare slingor tidigare i sommar som har gjort håret ganska torrt, färgade över allt för lite av en månad sedan men det ljusa kom fram ganska snabbt som skiftningar, var faktiskt snyggt men jag är ombytlig och nu vill jag vara mörk, ska göra det ännu mörkare nästa gång. Klippte också luggen lite, svårt att göra det själv men det känns bättre, ska ta mig i kragen och komma iväg och klippa mig snart i alla fall men nu ser det inte helt förfallet ut.

Orkade inte starta med en tidig morgon idag, kommer inte ens i håg att klockan ringt över huvud taget, vaknade till vid 9.30 slog på tvn för att se om Formel 1 loppet var slut och det var det, men kom på att TV4 gjort reklam för söndagsmorgon och jag kröp tillbaka ner i sängen och slötittade på det ett tag, är ingen som vanligtvis ser morgontv, inte för jag har något emot det men jag om jag är hemma tänker helt enkelt inte på att det är, har ju alltid jobbat tidiga mornar också så det har inte funnits tillfälle.

Ringde mamma och sedan till min yngsta bror, när det var avklarat så har jag mest surfat runt på nätet.

Har även hunnit med att göra köttfärssås, ska äta lite av den snart, känner att jag börjar bli hungrig, har inte ätit något ännu i dag.

Återkommer kanske med mer senare


Jag så var jag tillbaka igen, skrev ovanstående tidigare men kunde ej få upp det på bloggen. så jag gör ett nytt försök nu, inget speciellt har hänt sedan sist, kom i sista stund på att Duran Duran skulle vara på tv, ville inte missa det, well .... Simon var väl inte ung och fräsch längre men what the hell det är inte jag heller ;-)

Och hurra ! jag klarade sötsuget, affären har stängt och jag sprang inte ut för att köpa något, och i mina skåp är det definitivt tomt på något som jag skulle tänkas vara sugen på.

Vänskap ....

Har även haft ett samtal med en vän idag, vi har varit vänner sedan sena tonåren, då kanske inte så nära då som på senare år men vi har alltid trivts bra ihop.

Men tyvärr så har vår situation ändrats lite sedan jag träffade T. Denna vän, han har full rätt att tycka vad han vill om min och T:s relation men på något sätt så verkar han ha svårt att släppa vissa saker, vilket jag då tycker är saker som inte denna vän behöver ha bekymmer över.

De har träffats några gånger men eftersom T bor i Skottland och det är mest jag som åker dit när vi umgås så kan jag väl inte säga att de lärt känna varandra så mycket, det är mest genom vad jag förmedlar i våra samtal.

Jag hade ett riktigt dåligt förhållande innan detta, med en barndomsvän till denna vän, jag kan kalla honom D, och då fungerade det bra, D har funnits och stöttat mig både under och efter denna relation. Vi umgicks sedan ganska tätt ett bra tag efter, när jag sedan träffade på T så var det inte lika ofta och det var ej heller till en början någon tanke på att det skulle blir något mer mellan T och mig utan det bara blev så.

Kanske är det jag som gnäller, men om tex T skulle vara elak eller på något annat sätt få mig att må dåligt kanske, men det D är på mig mest om hela tiden är vår åldersskillnad, T är ju 19 år äldre än mig och det kan tyckas mycket men för mig betyder det inget, och vi har så mycket vi kan prata om, mycket åsikter och annat som bara stämmer så bra, visst vi har mycket som skiljer oss åt också, men för mig så har det bara varit positivt, jag har lärt mig så mycket och hoppas att han gör det också, helt enkelt kompletterar vi varandra bra. Vi har ju både ett mycket starkt musikintresse och jag har funnit en helt ny värld med honom och den musik han lyssnar på och jag har influerat honom till mycket som han aldrig skulle ha kommit i kontakt med heller.

Det är svårt att förklara vad D egentligen anser om detta, just nu så är det många tankar som snurrar så jag måste nog ta en paus och tänka lite på det först innan det kommer ut i skrift, det var en del annat också, en sak vet jag och det är att vi, jag och D alltid har velat varandra väl så jag kanske läser in mer än vad som är här, det är jag för övrigt ganska bra på, men på något sätt så blir det så att jag kan plötsligt känna mig hämmad efter att jag tex berättat något om mig och T och får en kommentar om detta från D.

Återkommer i saken vid senare tillfälle. Relationer är inte alltid lätt det är i alla fall en sak som är säker.








Inga kommentarer: