6 oktober 2004

6 oktober - I hemmets vrå igen

Hjälp, plötsligt så har det bara börjat att spöregna här, och solen skiner fortfarande. Funderade just på om jag ska ta mig ut en stund eller inte, behöver inhandla lite till kylskåpet.

Kom hem idag efter min utflykt igår, fick skjuts och passade då även på att hoppa in på ett på skoaffärer i shoppingcentret utanför stan. Ville ju försöka hitta ett bara snygga och billiga skor nu till hösten/vintern. Jag hade hittat ett par jag verkligen föll för i somras men då kändes det alltför varmt ute fortfarande för att jag skulle ens orka prova. Nu när jag kom hem från Skottland så tog jag mig en titt igen och det fanns förstås bara någon enstaka storlek kvar, och då allt för stor för mig.

Så jag har kollat alla andra ställen utan framgång, vet ju vad jag vill ha och hitta något lika bra är ju inte så lätt.

Kollade skopunkten på internet och hittade några som såg intressanta ut, så det blev ett besök dit, de jag sett ut i förväg fanns bara ett par kvar av, och förstora ..... Men efter att jag tittat runt lite så hittade jag ett par som var fina och också satt bra på foten. Men jag insåg ju att de inte var så mycket att ha en vinter även om de var varmfodrade, men jag tänkte i alla fall köpa dem. Vi åkte dock till ett annat ställe innan jag gjorde något inköp ifall jag skulle hitta något annat. Och på nästa ställe hittade jag faktiskt ett par som jag kände var helt rätt, snarlika de jag velat ha från början och i bättre kvalitet. Så det blev dom och jag känner mig helt nöjd.

Så ytterligar hål i plånboken, nu får jag verkligen hålla igen, inga mer utsvävningar på ett bra tag. Men känns bra i alla fall, har ju rotat runt rejält i gardroberna på sistone och tycker att mitt "utbud" känns bra, vill ju också vänta med att köpa för mycket då jag ska gå ner i vikt.

Och har faktiskt fått lite nytt eller egentligen nygammalt då jag kommer i kläder som varit för små och hamnat längt bak i garderoben, visst det är inte så mycket i jämförelse till vad jag vill gå ner till men trots det en underbar känsla när man känner att kläderna sitter lösare eller att jag faktiskt kunde ha jeansen jag köpte i Stockholm i början av året, de var för små när jag köpte dem, och jag har inte provat dem på månader, nu satt de plötsligt perfekt, så kul !

Har funderat på att lägg in en vikttabell här så småningom, vi får se hur det blir med det.

Ska gå och se nu om det finns något ätbart här eller om jag måste kasta mig ut i alla fall för att handla lite.

Ser att det redan slutat regna så jag ska inte behöva bli blöt i alla fall.

Återkommer senare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
* LISTAN *

Inköpt : nya skor, klicka på dagen rubrik, om du vill se hur de ser ut

OBS ! detta är inte exakt de skor jag köpt, men de är mycket lika, mina har snören som går upp lite längre på skaftet. Detta är dock de skor jag hittade och ville ha från början och som inte fanns i min storlek.

Bäst: se ovan.

Sämst: har oerhörd ångest idag, är orolig och har svårt att konsentrera mig på någonting.

Lyssnar på: P3 idag också.

På TV: Första avsnittet av Det okända på TV4+ kl 20.00.





Inga kommentarer: