28 oktober 2004

28 oktober - A little bit of this and that


*Läget*

Bäst idag: Att vara utomhus och känt mig ganska lugn

Sämst idag: Att det börjar bli så kallt + allt det ogjorda som fortfarande är ogjort och veckan är snart slut

Lyssnat på: Bla Nick Drake : Day is done ( en av världens bästa låtar according to the world of Nelly ...) Jeff Buckley : Hallelujah (så vacker att man kan gråta, min absoluta favoritversion ....)
och en massa andra bra låtar

Äter: Nudlar + Marabous biscuit chokladbitar med chokladfyllning

Gav mig ut på en cykeltur på eftermiddagen, börjar bli för kallt för mig nu med cykeln, även om det inte var så farligt idag.

Pantade lite flaskor och handlade lite och sedan hem igen. Var skönt med frisk luft också.

Just pratat med min mamma, en av mina bröder fyller år på söndag så vi ska alla ta oss dit och fira honom.

Annars har det väl varit ok idag, visst jag var inte så glad över att jag var helt klarvaken hela natten, somnade till efter 5 någon gång i morse och masade mig sedan inte upp förrän vid 1 tiden, sen med min snigeltakt så blev väl klockan 2 innan jag kom iväg, tvekade förstås men fredagar är absolut inte roligare att vara ute i affärer, hade tänkt åka tidigare men eftersom jag ville sova när jag äntligen kunde göra det så blev det inte så.

Lyssnat mycket på musik på eftermiddagen, mix av Nick Drake (världsbäst !) Jeff Buckley och Elliot Smith och kom sedan på att jag verkligen inte är världens muntraste i mitt musikval, tre relativt unga alla döda musiker, melankolisk musik och text, men faktiskt så älskar jag sån musik oavsett hur jag känner mig.

Skickat ett mail till T, längtar så till 2 december, bokade resan igår, åker 2 december och kommer hem 19 december, hittade både lågprisbiljett och kommer klara direktflyget tidsmässigt nu när de flyttat fram avgången en timme, både dit och hem, helt underbart skönt !
Bokade tågbiljetterna också, känns bra när allt är ordnat och klart, hade räknat med ca 1o00 kr mer för biljetterna så det var det mest positiva med det hela, mellanlandning och byta plan kan jag stå ut med, det är inga problem i sig, det är mest om det blir lång väntetid emellan det är tröttsamt och långtråkigt, också för att jag alltid reser ensam, vore kul med sällskap någon gång.

Lite mat nu, sedan blir det farmen, ja, det är bara att erkänna jag har blivit lite hooked där, även om jag varken gillar programmet eller någon av delagarna speciellt mycket.




Inga kommentarer: