6 oktober 2004

5 oktober 2004 - Out and about

Startade dagen tidigt idag, var helt död när klockan ringde, hade som tur var inte så bråttom så jag låg faktiskt kvar i sängen ett tag, det gör det väl inte bättre men jag bestämde mig för att ta en senare buss från stan än vad jag tänkte dagen innan.

Kom i alla fall upp, blev lite stressigt men jag hann bli klar och få med mig lite kläder också, dels för att jag skulle vara ute mestadels av dagen och även stanna över natten.

Kände lite fjärilar i magen, är ju lite ostabil just nu och vara ute ibland massor av folk och till det kanske träffa en del som man måste artigt konversera med kändes inte som jag riktigt orkade med. Men det gick bra, får väl erkänna att jag undvek en arbetskamrat som jag fick i sikte och inte orkade prata med men annars gick allt bra.

Har alltså varit på en typ av marknad i närheten av där jag växt upp, och det är tradition att vara där just denna dag, funderade faktiskt nyligen över om jag varit där vartenda år sedan jag föddes, glömde fråga min mamma om vi alltid var där när jag var riktigt liten, men jag tror faktiskt det.

Vädret var toppen och jag och min vän tog god tid på oss att knalla runt, det blev en del inköp också, egentligen så hade jag hoppats på att jag inte skulle hitta något jag ville ha eftersom ekonomin inte är den bästa just nu, men det gjorde jag och var på shoppinghumör så nu får jag verkligen hålla igen ett bra tag framöver.

Vad blev då inhandlat ? har ju mina samlarmanier på vissa saker, bl a silverringar, hittade också ett ställe som hade massor av jättefina och inte så dyra heller, köpte en ganska bred ring, jättevacker och enkel i modellen, med en "hamrad" yta. Sen föll jag också för en ring med runor instansade runt hela ringen, är jättenöjd med båda. Sen provade jag också en ring som var som en stor fjäril, jag blev lite kär i den direkt men valde de två andra, men som det sista jag gjorde innan vi återvände hem var att gå tillbaka till killen som sålde ringarna och jag köpte faktiskt den också.

Sen blev det lite nya stenar också, hittade några otroligt fina stenar. En turmalin quartz som var jättevacker i formen och också hade en regnbågsskiftning i sig, älskar såna stenar. Hittade även en liten äggformad malakit och några chakra stenar vilket bestod av "krackelerad" bergskristall som blivit infärgad, var bara så otroligt fina.

Hjälp, var det något mer, ja jag köpte en ljuslykta i smide också. Samlar på solar i alla former och denna var i form av en sol, i svart smide med en sol i gult glas, och man kan då ha ett värmeljus eller annat minde ljus bakom själva solen.

Så en mycket trevlig dag trots allt, jag och min vän gick även och tog en pizza, jättelängesen jag åt pizza och mycket bättre än att stå ute och äte ibland mycket folk. Har lite fobi för det, på en restaurang eller dyl går det bättre men jag äter inte gärna korv, hamburgare eller glass ute, kanske fånigt och det beror på att jag inbillar mig att folk tittar och tänker att hon som ser ut som hon gör inte borde äta något sådant överhuvud taget. Nu är jag ju inte extremt överviktig men tillräckligt för att jag skäms över det.

Har den här önskan om att kunna slänga på mig ett par jeans och en t-shirt eller top utan att behöva tänka på att dölja magen och höfterna, vet ej om det gör det bättre men jag skulle aldrig i dagens läge visa mig utan någon form av tröja eller dyl som går ner över höfterna och döljer höfter och bak. Det kanske inte får mig att se smalare ut men jag trivs bättre med det i alla fall.

Har verkligen välkomnat modet med långa linnen denna säsong, eftersom jag ofta kombinerar mina kläder lager på lager om tex toppen inte är så lång så har jag ett linne som är längre under. Men det har inte alltid varit så lätt att hitta, och de jag haft är ganska slitna efter all tvätt.
Så jag har hamstrat på mig lite under sommaren. Nästan bara svarta, är i princip bara klädd i svart i alla fall, och just nu är jag ganska insnöad på gråmelerat. Inte så färgglatt jag vet, men jag har aldrig trivts i starka färger, inte ens när jag varit smal, gillar dova färger, men kan faktiskt klä mig i rött som är en av de få klara färger jag trivs i.

Tillbringade kvällen med familjen, jag skulle ju stanna över natten hos mina föräldrar, ville så gärna träffa brorsonen som skulle komma lite senare förstås, och han även om han är bara två år så han har inte så mycket nöje av en marknad på gott humör, kom med traktor tom jag gett honom några dagar innan i handen eftersom han har velat ha den med sig hela tiden sen han fick den och det känns kul, så jag kan i alla fall tänka att det var värt att släpa med ett stort extra paket på planet hem, hade ju i och med det två handbagage och jag visste inte om det skulle låta mig gå ombord med det, men ingen sa något så det gick bra. Visst, han tröttnar väl på det här sakerna också efter ett tag men det är kul just nu.

Gick till sängs vid tio tiden, tidigt för att vara mig, i alla fall på sistone, och kunde också somna, nästan kors i taket för det.

Och kan summera dagen med att jag faktiskt mådde riktigt bra, det är skönt att kunna om inte får det att försvinna men låta vissa tankar stanna borta för ett litet tag.

Lyssnat på: blev bara lite radio på morgonen
Bäst: mådde bra, hittade lite fina grejor
Sämst: pengarna rann iväg



Inga kommentarer: