3 oktober 2004

3 oktober 2004 - Regnig söndag

Segt att komma upp idag, det blev sent i går innan jag kom i säng, och idag skulle jag ju upp också eftersom jag ska åka och hälsa på mina föräldrar.

Lyckligtvis fick jag just ett samtal om skjuts och det är toppen, kände verkligen inte för att åka buss idag, och jag kan också ta det mer lungt här hemma innan jag åker.

Ska dricka upp mitt kaffe nu och sen in i duschen.

Vi åker förbi ett shoppingcenter på vägen till föräldrarna så jag kanske får mig en tur till några affärer också, ska egentligen bara kolla en ny resväska men det kanske kan bli några klädaffärer också. Även om jag inte alltid handlar så tycker jag att det är kul att hålla lite koll på vad som finns, när jag jobbar och är på stan ganska ofta eftersom det är på vägen hem så blir det att jag ofta kollar runt de affärer jag gillar. Nu har jag ju varit borta nästan en månad som det känns, inte riktigt men jag var sjuk veckan innan jag åkte till Skottland och den här veckan när jag kom hem så har jag bara gjort en kort visit upp på stan. Tänkte åka upp igår men hade ingen lust när väl lördagen infann sig.

Åkerkommer kanske lite senare med mer.

Tillbaka hemma igen. Har haft en bra dag. Blev inte så mycket shopping dock, tappade faktiskt lusten bara av att komma in bland alla människor, det var verkligen fullt överallt.

Besökte min bror med familj på vägen hem, jag hade ju köpt med mig lite saker från Skottland till min älskade brorson och ville lämna det. Och han blev helt överlycklig och det gjorde mig glad också, visst har han mängder av leksaker redan men just det här är vad han älskar just nu, hans favorit tvprogram och nu kunna leka med traktor tom och alla andra var en riktig succé, det var bara turen att jag hittade lite grejor i en oändligt stor leksaksaffär, hade letat här i Sverige innan men inte hittat något alls. Min mamma tyckte jag skulle vänta och ge honom det i julklapp men jag kunde inte vänta.

Ska se lite la liga nu på tv, följer ju både Barcelona och Celtic i fotboll och till min glädje så har Celtic vunnit tidigare idag och nu ska jag se Henke och de andra i Barcelona.

Bäst: Brorsonens glädje. Celtics och Barcelonas segrar i dagens matcher.

Dåligt: Inget speciellt idag, skulle vara att jag inte kunnat hålla någon disiplin med maten, fr o m i morgon blir det slut på allt onyttigt, MÅSTE ta mig i kragen igen.

Dagens låt: Mareld - Lars Winnerbäck

Snyggt: Dave Gahan i H&M reklamen, klicka på dagen rubrik !!!




Inga kommentarer: