27 oktober 2004

27 oktober - Flygande dag

eller så kanske man inte kan säga, men i vilket fall så känns det som dagen flugit iväg, och det känns ju ganska skönt eftersom det oftast känns mer deprimerande när en ny dag börjar.

Och anledningen till detta var att jag fick något för händer som tog sin tid, gick inte upp förrän någon gång mitt på dagen, vaknade tidigare av att solen sken in på mig, borde väl ha varit ute en dag med fint väder men det blev inte så, fick brev från fk och upptäckte att det måste varit ganska länge sedan jag hade någon kontakt med dem ang min inkomst, den var satt på tok för lågt, så jag började uppdraget med att leta på mina lönespecifikationer då jag har så dålig koll på både lön och hur länge sedan jag började arbeta heltid. Och det var det här som tog sin tid, måste erkänna att jag har världen sämsta ordning, allt finns där, och säkert mycket mer därtill som inte behöver sparas i tex 10 år, men jag är en hamster det är bara att konstatera.

Letade fram de flesta lönelapparna och jag som trodde det var ett år sedan jag började heltid upptäckte att det var i november 2001, låter lite konstigt att jag inte vet bättre men jag har trots alla mina år i företaget inte fått heltid förrän efter nästan tio års anställning men har då nästan sedan första dagen jobbat heltid, med vik eller ren övertid.

Och allt det här, och man hittar ju annat under tiden också, sorterade om lite papper, sådant som man kanske kan tänka sig att behöva få fram och annat som jag en gång i tiden så noga sparade i pärmar men sedan blivit till en röra i lådor och kartonger. Och det gjorde att tiden flög sin kos.

Dricker en kopp kaffe just nu och ska snart gå ut för att få bort lite i den stora tvätthögen, måste gå en bit för att komma till tvättstugan, så det brukar bli några rundor ut och in på mina tvättkvällar, hade ju kunnat gjort det på dagtid nu när jag är hemma men då hade jag fått vänta ytterligare några dagar och ville få det gjort så snart som möjligt när jag var och bokade igår, men fortsätter med det jag inte hinner idag troligtvis i början av nästa vecka om det är ledig, och ska ta det tidigare då, så jag slipper springa ute när det är mörkt. Inte för att jag är mörkrädd men trots det känns det bättre att göra det på dagtid, alltid när jag jobbat så har jag fått "offra" kvällar och då har det inte varit så roligt när man kommer hem och är trött och ska släpa med tvätt ut och in ett antal gånger.

Andra skulle säkert tro jag hade en större familj än att det bara är mina kläder eftersom i alla fall jag tycker att det blir så mycket, men jag fuskar ibland och tvättar inte varje vecka och sedan är det ju det där med färger och så, har mest mörka eller rättare sagt svarta kläder men det blir lite annat också och då kan det samla på sig. Och sen är jag väl lite så att jag använder mycket bara en gång läs mer ... spiller på sig i tid och otid .... och sedan tvättar igen.

Nog om min tvätt nu, ser att klockan fortfarande flyger, ska se till att jag blir någorlunda klädd och respektabel innan jag går ut också, inte för det spelar så stor roll nu när det börjar bli mörkt men en som såg hur mitt hår kan se ut otvättat och framförallt okammat skulle nog reagera om det mötte mig även i mörker.


Inga kommentarer: