13 oktober 2004

13 oktober - Fitba + lite mer ......

snart börjar fotbollsmatchen så det blir i soffan jag spenderar de närmsta timmarna.

Heja Sverige och sänder också en tanke till mitt "andra hemland" Skottland som har en "all or nothing" fitba game att klara av idag *me - svengelska ? - näver*

fitba'

(fit-baw) Dialect, chiefly Scot. ~n.
1. (m) the beautiful game.
2. (f) stupid game involving 22 grown men (and 3 officials of dubious parentage and eyesight) kicking a lump of leather around a field, often sparking irrational behaviour, bad language and blind devotion to a team or player, to the detriment of normal marital relations.

Usch gick inte att få upp tillägget jag skrev och jag orkar inte börja om igen heller, suck ....

~försök nr 2 ~

Gör ett försök till, kan ändå inte sova än, ska i alla fall försöka komma i säng ganska snart, klockan har passerat 2 varenda natt nu senaste tiden, men just i morgon så har jag något inplanerat och kan inte ligga i sängen hela dagen. Ska sätta klockan på ringning också, för säkerhets skull.

I morgon så jag dagen kommit för min träff med min fd arbetskamrat, känns lite pirrigt och nervöst det kan jag inte komma ifrån. Inte för just att träffa henne, jag vill det väldigt gärna utan det är mer vad som kommer att komma upp som inte känns så kul, vi har inte träffats på ett tag och fick inte tillfälle att prata om vad som gjorde att jag slutade mitt jobb heller, det gick snabbt när jag bestämde mig för att sluta och jag behövde inte vara kvar efter den dagen heller vilket jag valde att inte vara.

Eftersom jag mår dåligt av allt detta med jobbet och det tror jag säkert att hon gör också, det berör oss båda men mig mera eftersom jag dels valde att sluta och det finns andra saker som inte är utklarade heller vilket då berör mig mer än henne, då hon inte varit där och blivit involverad.

Stället jag jobbade på har två kontor i samma stad och vi har jobbat så att vi har varit på ett ställe en vecka och sedan bytt så efter vi börjat med det så har vi inte träffats mer än kort då och då, vi har tidigare jobbat många år på samma kontor innan indragningar och känner varandra ganska bra och jag tycker jättemycket om henne och vill därför också hålla kontakten, ialla fall tills jag vet vad som händer sedan.

Så det är morgondagens uppdrag, vi ska träffas över en lunch och det blir ganska lagom för vad jag orkar med just nu.

Hade tänkt ta mig ut och köpa en bok idag, men det kändes inte som någon bra dag att gå ut när jag vaknade, så det blir senare i veckan, ska köpa Traci Lords bok har jag tänkt, vill gärna läsa den. Har inget att läsa just nu, har svårt att göra det på dagarna men eftersom jag ofta känner mig lugnare mitt i natten och till det inte kan sova så tänkte jag försöka med att läsa lite då.

Har haft ett enormt sötsaks sug idag, kunnat göra mycket för salt lakrits eller helst en enorm påse med lösgodis, som jag vräkt i mig, jag har ingen botten när jag börjar, spelar ingen roll om jag vill ha eller om jag blir spyfärdig, äter tills det är slut.

Men orkade inte ens släpa mig ut för det, och ville inte heller då jag bara måste äta bättre, just nu är jag inne i en period då jag känner mig hungrig och sugen hela tiden, samtidigt som jag ska försöka gå ner i vikt, det blir snart panik igen eftersom jag lovat T att gå ner ett antal kilon tills vi ses igen i december och det närmar sig snabbt ....

Blä, känner mig äckligt fet just nu, men bara jag kan göra något åt det, det vet jag också men vad hjälper det

Nu måste jag försöka ta mig till sängen


------------------------------------------------------------------

Lyssnat på: Tiamat, fortsätter min nostalgitripp, kanske inte riktigt så länge sedan men det var i alla fall ett bra tag sedan jag lyssnade och var då helt kär i musiken, fortfarande superbra

Bäst: Klarade suget, ätit ganska nyttigt + fick vet en kul sak + förstås Sveriges seger i fotboll

Sämst: Den vanliga ångesten (finns det vanlig ångest ...? ) lite oro inför morgondagen







Inga kommentarer: