9 oktober 2004

9 oktober - Shoppinglycka

Så var lördagen här och också snart slut.

Kom i säng EFTER det att dagens tidning anlänt = allt för sent men vaknade i alla fall skapligt tidigt vilket jag hoppats på, tänkte ju ta mig en tur på stan.

Vid 12-tiden var jag redo för att gå ut, kändes lugnt och bra inombords, tog bussen upp på stan, och gick runt och tittade i mest klädaffärer. Jättesugen på att handla något även om jag absolut inte har råd just nu, hittade en brun trikåcardigan på Lindex som inte var så dyr, lite billigare tom med Lindexkortet så den fick följa med mig hem. Hade tänkt köpa en sak, vilket var ett svart linne på Åhlens, vilket också var dagens mål förutom lite matinköp

Hittade förstås inte linnena först, var ju ett tag sedan jag kollade in dem senast och då tänkte jag att jag har ju faktiskt redan ett men blev då lockad att köpa ett rosa med vit spets (inte likt mig som alltid handlar i svart) men det var fint och jag tyckte mycket om modellen och ville då förstås ha ett svart också. Blev förstås kär i en annan top med jag letade linne, var inte så dyr och jag hade flera rabattcheckar så jag slog till, och är jätteglad för det toppen är favorit det känne jag redan, den är ganska enkel, rundringad med pyttelite rynk och spets runt ringningen, lite urringad utan att vara för urringad, länge i modellen och med vidare ärm längst ned vid handleden. Sen hittade jag linnena också och även ett i min storlek, så med lite svett i pannan med tanke på ekonomin så inhandlade jag båda.

Håller på och rotar runt i mina garderober och hoppas kunna hitta en lite mer strukurerad stil på det jag har och använder, tror det skulle hjälpa lite för att få mig att tycka att jag har mer att ha på mig, sanningen är att jag har allt för mycket, och många plagg blir bortglömda någonstans där ibland alltihopa. Har ju även haft mer att handla för tills nyligen och just nu vet jag inte alls när nya pengar kommer in så egentligen så skulle jag inte köpa en pryl utöver det nödvändigaste men jag orkar inte ens tänka på det, oklokt, ja säkert men jag försöker klara det bäst jag kan.

Inbillar mig att det skulle bli lättare om jag blir smalare, men det är kanske bara att lura sig själv, jag kommer då likväl som nu vilja ha nya saker hela tiden, inte blir jag nöjd med det jag har bara för att det sitter bättre på mig.

Har ångest just för vikten också, har svårt att riktigt komma igång igen med viktminskningen, varför i hela världen ska det vara så förbannat svårt, det är ju inte det att jag inte vill, jag bara MÅSTE för att kunna må bättre, det tär oerhört på mig att må så dåligt över min vikt och självbild utöver mina andra problem, så jag bara måste klara av det.

Förutom min shoppingtur på stan så har jag mest slötittat på tv, fotbollsmatchen var förstås på i eftermiddags, och det slutade ju bra.

Sen har det varit lite diverse, såg förresten en veckofinal av idol för första gången igår, inget program som jag egentligen gillar men var ändå nyfiken. Kan ej hjälpa det, jag skrattade gott åt parodin på Lars W och Stefan S, gillar ju båda jättemycket och tycker de har rätt i sin kritik men det var trots det komiskt och slump eller inte de har faktiskt båda släppt skivor nyligen, men det är kanske inte så konstigt då att de uttalar sig eftersom det blir just vid sådana tillfällen de blir intressanta för att få uttala sig i media, så jag tycker inte det är bara deras fel om vi nu överhuvud taget ska kalla det fel, Lars W skrev dock om det på sin hemsida så det var ingen tidning i sig som publicerade förutom att de nämnt det.

I övrigt så var det ingen särskild av de tävlande som föll mig direkt i smaken, har inte följt dem innan annars hade det säkert varit annorlunda, men jag gillade Cornelias stil, vacker och med utstrålning, sen är inte jag någon soul älskare heller, hon gjorde nog så bra hon kunde, och hon kan med rätt kontakter säkert lyckas ändå.

Får verkligen tänka efter varför jag överhuvud taget var fast vid 4:an igår, men nu minns jag, det var egentligen för att kolla in Henke som var med i I kväll med Luuk, T som är Henke fan sedan celtic tiden var intresserad och jag lovade referera. Ingen idé att spela in eller så, han förstår ju inte svenska i alla fall och det var väl inte något överväldigande som blev sagt heller.

Läggdags snart igen, känner mig som en riktig sportfåne när jag nu skriver att jag ska försöka ta mig upp imorgon bitti för att se Formel 1 som börjar strax efter kl 7, i morgon bitti, men det är just bara lite fotboll och så Formel 1 som jag tycker är roligt, älskade ishockey när jag var yngre men ser det mer sällan idag.

Vet ej varför jag redan vid unga år blev frälst på sportstjärnor, jag är ju storasyster med bara yngre bröder så jag har ju inte haft någon äldre syskon som visat vägen, min första "sportkärlek" var Ronnie Petterson, måste få säga att när jag besökte utställningen som Örebro museum hade om honom förra sommaren så var det surrealistiskt på något sätt, men bara på ett bra sätt, tycker fortfarande att det var det bästa händelsen på länge. Sedan var det Glenn Strömberg och ishockey bröderna Sundström, nej förresten det var bara Patrik jag var kär i. Plus säkert en del andra, det var väl tiden innan Vince Neil och James Hetfield och andra metal guys tog över, och några mer jordnära inga direkt stjärnor i verkliga livet.

Varför är det så att man dras till självdestruktiva personer när man själv är det, så har det i alla fall varit för mig i mina förhållanden, har bara träffat män som inte orkar sitt eget liv och jag har sökt bekräftelse och det har säkert de också och ingen av oss har orkat att ge det till den andre.

Det är först nu, när jag träffat T som det är annorlunda, jag kan bli vansinning på honom många gånger då han ger mig sanningar jag inte vill höra men det har varit bra för mig också, inser det efter ett tag, men jag blir så klart rädd emellanåt att han inte orkar med att jag missförstår och tar sådan tid med att kunna komma ut ur mig själv mera, är varken bra på att ge eller ta, eller jag vill egentligen ge mer än vad jag kan, men osäkerheten stoppar så mycket på vägen, och jag sluter bara in mig i mitt skal.

Har svamlat runt om lite diverse nu, klockan är över midnatt och jag måste gå ...

och säger godnatt


Läget idag:

Lyssnar på: Manic Street Preaches - The love of Richard Nixon

Bäst: Shopping

Sämst: Längtar fortfarande efter T (gör det iofs alltid, men ibland blir det nästan outhärdligt, och det är de dagar jag mår bättre då kan jag tänka på annat än mig själv och mina plågor)

På TV: fotboll och American Choppers









Inga kommentarer: