14 oktober 2004

14 oktober - Ute och cyklar

ja, jag har faktiskt varit det, var ganska skönt men kallt, har inte varit ute så mycket på sistone och var förstås inte rustad med fingervantar vilket jag kände behövdes, men det var lätt ordnat bara för mig att parkera cykeln och springa upp till lägenheten och hämta innan jag gav mig av, och för en gångs skull hade jag ett par till hands (ja vad annars ;-) annars är det mer typiskt mig att inte hitta det jag behöver i röran här hemma.

Anledningen till att jag fick detta ryck av hurtighet var att jag och fd arbetskamraten bestämt att träffas över en lunch, och det snabbaste och smidigaste sättet för mig att ta mig dit var att cykla.

Trodde inte att jag skulle orka ta mig upp i morse, hörde inte första klockan som ringde, men jag vet att jag satte alarmet så den måste ha ringt, hade för säkerhets skull en annan klocka somv ar satt lite senare och då vaknade jag. Ville inte stressa, men jag låg kvar i sängen så länge jag kunde, gick sedan upp och tog en dusch, drack en kopp te och surfade runt en stund tills jag såg att det var hög tid att åka. Jag var ju tvungen att kolla cykeln först också, luften i bakdäcket vill gärna gå ur och nu har jag inte använt cykeln på över en månad och visste ej om den gick att cykla på, så jag och stora pumpen gick ner till cykelrummet och kollade, det var ganska ok, men jag fyllde på lite mer luft i båda däcken i alla fall.

Sen gick jag upp igen, gjorde mig klar och åkte vägen över bankomaten eftersom jag behövde lite pengar, och postade även ett brev, blev helt förskäckt idag när jag fick en påminnelse om att telefonräkningen ej var betald, vet ej hur jag kunnat missa det, letade efter brevet men kunde ej hitta det, inte mycket att göra, jag kunde i alla fall se att ingen inbetalning var gjort tillsammans med övriga räkningar jag betalade i slutet av förra månaden så jag måste helt enkelt ha missat den, slängde iväg en postgirobetalning, får ej internet banken att funka just nu, måste fixa det också, men blev på köpet ännu fattigare eftersom jag inte räknat med den utgiften, är det inte typiskt när man redan har dåligt med pengar.

Mådde lite illa när jag anlände till mötesplatsen, men det kändes samtidigt skönt när jag såg min arbetskamrat komma. Vi tog en pizza till lunch och pratade lite, ingen av oss mår särskilt bra i och med det som hänt på arbetsplatsen, men det var bra att få höra lite vad som hänt, vet ju att det är en del jag har framför mig som jag måste ta tag i, har bara inte orkat, jag skjuter gärna jobbiga saker framför mig men vet att jag måste agera förr eller senare. Ska i alla fall kontakta mig chef och bestämma en träff med honom också plus att jag troligtvis gör bäst i att prata med facket också, hjälp jag vill inte men vet jag måste ...

Men för dagen är det nog, kan inte varva ner riktigt efter att jag har kommit tillbaka hem, ska dricka lite mer te, är egentligen kaffedrickare men magen har fått storstryk på sistone och jag klarar te bättre, känner att jag vill ha något i alla fall, köpte russian earl grey med citron då jag handlade lite på vägen hem, hoppas det är gott.

Sov jättedåligt in natt också, gick till sängs ca 00.30 men var helt klarvaken i alla fall vid 2.30 tiden sen vet jag inte säkert så efter det slumrade jag nog till ett tag. Ska försöka hålla mig aktiv i dag och hoppas att det går bättre att sova i natt. Behöver städa lite inför lördag då jag får två kompisar på besök, vi ska ut och äta först men sen hamnar vi säkert här ett tag efteråt, och just nu vill jag inte bjuda in någon i kaoset som råder, tänkte förstås komma igång tidigare i veckan och inte vänta till sista stund men hur blev det, redan torsdag och inte ett handtag är taget än


Inga kommentarer: