11 oktober 2004

11 oktober - Existera

känns som ordet för dagen. Jag gör ju det men många gånger känns det som om det inte är mer än så, livet måste gå ut på något mer, och okej jag har en hel del att leva för, familj, vänner och to m någon som säger att han älskar mig och jag är glad och tacksam för det.

Men trots detta så orkar jag bara leva korta stunder, och hur många gånger har jag inte fått total ångest efter att det har varit uppåt och jag mått riktigt bra, som om jag inte kan unna mig det. Jag kräver inte ett liv utan svårigheter, vill inte ha ett bekymmerslöst liv men det skulle underlätta om det inte var så förbannat tungt hela tiden.

Usch nej nu ska jag inte vara så deprimerande, måndagen har snart passerat och jag har klarat av den också, var visst på väg dit igen :-)

Det har faktiskt gått bra idag, kom i säng väl sent i går natt också och stannade i sängen till ungeför kl 12. Sen tvingade jag faktiskt mig att gå ut ett tag, var lite kallt men soligt och fint, jag gillar faktiskt hösten, har bara inte kunnat njuta av den något i år, har så mycket oro över en del saker just nu så jag klarar inte riktigt av att bara gå ut och njuta, kan skjuta undan det värsta någorlunda men det finns alltid i bakhuvudet.

Gick omkring lite här i bostadsområdet, sen tog jag bussen upp på stan, hade hittat en någorlunda billig halsduk när jag var uppe sist, eller jag har tittat på den flera gånger och ville verkligen ha den men tyckte det var onödiga pengar, men jag gick hur som helst tillbaka idag, och det fanns en kvar så det var bara att bestämma sig, och ja visst den tillhör Nellys redan välfyllda förråd av diverse nu, och jag är nöjd.

Orkade inte gå så länge, kände ångesten komma upp, har inte haft någon total panikattack efter den som kom för ca en månad sen, och det var hemst, och nu vill jag bara hem så snart jag känne bara det lilla, men det gick bra och jag kom hem utan problem.

Dax för lite tv tittande nu, har blivit en riktig tv potatis på sistone, ett tag så såg jag nästan inte på tv alls nu har det blivit mer. Så första avsnittet av L-world förra veckan och gillade den så jag ska titta idag också.

Lyssnar på: oj har inte blivit så mycket idag, får bli radion och P3

Bäst: Lite shopping, ger i alla fall mig lite glädje för stunden

Sämst: Ja, som vanligt, ångest och jobbiga funderingar

TV: L-world på TV 3


Inga kommentarer: