1 oktober 2004

I oktober 2004 - At last I´m on my way !

At last, I have got my blog ! I will try to write a little about my life, daily if possible. I think it will be mainly in Swedish.

Första kapitlet i dagboken då ... Vill ju egentligen ha en egen sida men eftersom jag inte är varken så bra på att skapa en sida eller ha tålamod så börjar jag så här, bättre än ingenting i alla fall, eller hur ?


Besöker många andras sidor och läser dagböcker och har blivit inspirerad att skriva själv.

FREDAG DEN 1 OKTOBER Har mest "slöat" här hemma, allt känns lite deprimerande just nu, kom hem från ett mycket efterlängtat och välbehövligt besök hos T i Skottland i tisdags. Känns så tomt att komma hem till den egna lilla lägenheten och vara själv igen, visst vi har kontakt via datorn varje dag men det är inte detsamma som att kunna träffas irl. Och det känns också som det var flera veckor sedan jag var där när det bara gått några dagar hemma.

Men som tur är så har vi ju planerat in lite kul i december, bla så ska jag ÄNTLIGEN få se mina favoriter Manic Street Preachers, vet ej hur många år jag velat se dem live, men det har inte blivit verklighet, men nu ska vi se dem i Glasgow i mitten av december, längtar jättemycket !

Så det blev inte så långt mellan besöken och jag stannar minst två veckor denna gång också. Går inte in på detaljer just nu ang mitt jobb men jag har precis slutat jobbet, det är en del saker som ska redas ut och jag vet ej vad som händer nu ett tag framöver, livet är bara tungt som det känns just nu, har hjärtklappning och ångest emellanåt och det är inte så kul, det blir inte så mycket gjort på dagarna heller, lever mest på natten som det känns just nu, och det är väl ok eftersom jag inte behöver upp tidigt på morgonen men känner att jag inte mår så bra av det heller.

En favoritfilm, den gröna milen är på tv just nu, tittar inte, bara lyssnar eftersom jag har tv:n bakom ryggen, vänd åt andra hållet, och jag har sett den också ett antal gånger men den är lika bra för det.

Har även ägnat dagen åt att ladda ner lite musik, mest gamla låtar, the church, the mission, ja lite sånt där man kommer på gjorde så bra musik när man var yngre. Blev inspirerad när jag och pojkvännen såg filmen Donnie Darko på dvd, en underbar film, många skulle säkert kalla den underlig på många sätt och det är den väl också men jag blev bara så kär i den på något sätt, och det var så bra musik också, utspelade sig på 1980 talet, och det var gamla favoriter som just the church mfl, och hade precis glömt hur vansinning bra låt a mad world egentligen är, så det var den jag ville ladda ner ( laddade även ner filmen under natten, kände att jag vill verkligen se den igen, det är en sån film som jag tror de som gillar den ser om och om igen för att hitta nya detaljer).

Måste försöka ta tag i det här med vikten och motionen igen också. Gjorde upp ett mål med T hur mycket jag förhoppningsvis kan gå ner tills jag återvänder till honom i december. Vet ju att jag tröstäter en hel del när jag inte mår så bra så det är inte lätt, men jag måste försöka, mår ju inte bättre av att vara överviktig heller, kan bara vara en skugga av den jag egentligen är innerst inne, svårt att beskriva men det känns som man är instängd i sin egen kropp.

Dagens låt: A mad world, Tears for fears el Gary Jules



Inga kommentarer: