31 oktober 2004

31 oktober - Födelsedagskalas

*Läget*

Bäst: Leka med brorsonen

Sämst: Söndagsångest

Lyssnar på: Tiny dancer - Elton John, oh jag blev så inspirerad igår kväll när jag såg filmen almost famous igen, älskar bara den scenen när de sitter i bussen och stämmer upp i sång = tiny dancer, jättelänge sedan jag lyssnade på den nu och är inget Elton fan men med filmen i åtanke så det bara en fullkomligt "må bra" låt.

Äter: Mammas goda köttfärslimpa, äppelpaj och vaniljsås

För att gå tillbaka lite till gårdagen så var ju D här, vi hade en toppen kväll, lyssnade på bra musik och såg almost famous, en film både han och jag gillar jättemycket. Sen blev det lite spel på datorn till nästan fram på morgonen, tur för oss att vi fick en timme extra :-)

D sov över här eftersom det blev så sent och sista bussen gått och allt, och vi gjorde sällskap på bussen upp på stan iförmiddags och sedan skildes vi, han åkte hem och jag tog bussen från stan till mina föräldrar.

Vi klarade t om att prata om mig och T utan att bli osams, det har en tendes annars att kunna bli så ibland och för mig så finns egentligen ingen anledning men han (i mitt tycke då) på något sätt provocerar fram vissa saker om detta.

Tillbaka till idag, jag åkte ju till mina föräldrar, fick god mat, träffade min yngsta bror och sendan åkte vi i samlad trupp till min andra bror för att fira hans födelsedag.

Vi hade en bra eftermiddag, fick underbar äppelpaj och vaniljsås, sedan blev det mest lek med min lille älskling, brorsonen på två år. Jösses jag var bra svett efter att ha blivit jagad runt runt av honom på sin traktor, och sedan med ombytta roller då jag skulle jaga honom som spöke med hans favoritfilt på huvudet. Och efter diverse andra lekar fick jag helt slut sätta mig i soffan ett tag, pratade med födelsedagsbarnet och min pappa.

Sen körde min föräldra mig hem igen, och nu sitter jag här igen i min lilla vrå. Känns så tråkigt att dagen och helgen är slut, hatar söndagsångesten.








Inga kommentarer: