4 november 2004

4 november - Elegi

ja, jag lånar titeln från LW som sjunger den för mig just nu.

Har inte skrivit på ett antal dagar, det här är nog första gången i november om jag tänker efter, och det har väl i ärlighetens namn inte varit mycket att skriva om heller, dagarna har sett ganska lika ut, sovit till mitt på dagen någon gång, eller jag vaknar nästan varje morgon vid 9, sätter på radion om den inte stått på under natten, slumrar till emellanåt, lyssnar på Annika Lantz och sedan går jag upp. Ingen Annika denna vecka men har lyssnat på programmet och Pontus i alla fall.

I tisdags var jag uppe på stan ett tag, kollade läget i klädaffärerna och hittade faktiskt inget jag ville köpa, och det passar mig perfekt just nu när jag ändå inte har råd att köpa något.

Handlade lite grann, och tog sedan bussen hem igen.

Annars så har jag inte varit ute över huvudtaget, men idag är det tvätt på menyn och jag måste strax gå ut och köpa tvättmedel innan jag kånkar iväg med all min eller för all de,l en del av tvätthögen till tvättstugan. Blev lite sur förra gången jag tvättade då all min mörka tvätt blev täckt med något vitt ludd, så det mesta tvättar jag om idag och hoppas på bättre resultat. Det måste ha varit en tröja som jag köpte för ett tag sedan, som har lite broderier i vitt tunt garn som var boven, något annat kan jag inte tänka mig, om det inte var någon före mig som tvättat något som luddade av sig på nästa tvätt också, men jag tror inte det.


Inga kommentarer: