26 november 2004

26b november - Coola ner ....

nns som jag kan göra det nu inför helgen, har klarat av dagens svårigheter.

Svårigheter i mina ögon i alla fall, jag sov ju bort telefontiden på vc i går när jag lyckade somna till precis före 7 och inte vaknade förrän mitt på dagen.

Men idag gick det bättre, jag tog beslutet att prova med en lugnande igår kväll dels för jag kände mig ganska nojig när fredagen närmade sig och mötet jag skulle på, och det var bra, kom inte i säng förrän nästan kl 1 på natten men sen somnade jag och sov till klockan ringde vid 7, helt underbart faktiskt.

Gick upp och ringde vårdcentralen, fick en uppringningstid vid 8.30, låg mest och dåsade eftersom jag kände mig trött till 8, sen blir jag alltid nervös av att vänta så jag försökte titta på morgontv och dricka en kopp kaffe, är inte så livrädd för vårdcentralen längre nu när jag har haft en del kontakt, det går lättare att ringa, känns lite som de vet mig och mina problem nu, fick telefontid på måndag med min läkare, dvs hon ringer mig måndag morgon. Så vi får ta det per telefon, hon hade det fullbokat till efter jul, och det känns okej för mig, vi ska väl gå igenom om medicinen fallit väl ut och jag vill se om jag kan få sjukskrivningen förlängd över december också, vore så skönt.

Efter det så tog jag en dusch och efter jag var klädd och någorlunda respektabel så var det bara att försöka hålla lugnet, inte för jag är rädd för min fd chef, han är faktiskt en mycket empatisk och bra människa, och jag vet att han vill mitt bästa, men det är ett ämne som inte är så kul vi skulle avhandla och för mig mycket känslomässigt.

Tog en lugnande idag förutom min antidepp men det tar ju inte helt bort den oro jag har i magen, men lite bättre i alla fall, skulle säkert få total ångest annars.

Djupt andetag och ut vid 11, blev upphämtad här utanför och vi åkte till ett hotell här i stan, vi satte oss och pratade lite ostört i lobbyn. Fick veta lite mer vad som hänt sedan jag slutat, för att ta det lite lätt så har företaget haft en del problem med insättningar av pengar och till slut så kom det till en punkt då jag blev tillfrågad om jag hade med saken att göra då jag arbetat själv under hela sommarperioden detta inträffade, med lite olyckliga omständigheter till som gjorde att det kunde ifrågasättas om det hänt på jobbet och ej tex efter det överlämnats till säkerhetsbolag eller posten. Jag blev fullständigt chockad över detta och i situationen så kände jag mig manad att säga upp mig, jag hade förstås kunnat protestera vilt och vägrat, men jag ville bara bort, det kändes inte som något val även om jag inte gjort något brottsligt.

Jag har mina depperioder sen många år men detta utlöste en akut kris hos mig, kände mig fullständigt kränkt och olycklig. Har helt andra saker som gör att jag mått dåligt i många år och som inte har med detta att göra, så med det till grund kanske gjort att jag varit extra känslig.

Sen tar utredningar och sånt väldig tid vad det verkar, och jag har ingen aning om utgången, känns så jobbigt att vänta plus polisförhör osv, men jag måste väl försöka orka, men vissa dagar så tar orken slut, men jag vill samtidigt inte ge upp eftersom jag faktiskt inte har något att dölja.

Så livet känns faktiskt som ett helvete just nu, därav att jag har svårt att komma mig för saker, egentligen skulle jag vilja skrika och gapa, jaga livet ur företaget och de som utreder, men jag har för det första inte orkat, och jag är inte den typen av människa heller, vilket är en nackdel många gånger, jag håller mycket inne, vad det än gäller och speciellt med känslor. Kan spela helt cool och oberörd på ytan men under mår jag skit. Blir livrädd och vill bara gå och gömma mig.

Men det gick bra idag, jag känner ju att min chef vill hjälpa även om han inte kan göra så mycket men jag fick lite svar på frågor och även hjälp om var jag kan vända mig, skriva kan jag i alla fall göra när jag inte klarar att ringa sådana samtal. Vi åt lite lunch och ska försöka hålla lite närmare kontakt, det har vi haft förut också, jag mailar honom emellanåt. Och jag storgrinade förstås emellanåt också, och det är jag och min mask som hatar sånt, jag vill inte vara sårbar men egentligen så är det inget farligt, tror han förstod hur dåligt jag verkligen mår.

Knallade runt på stan efter vårt möte, nu när jag ändå var ute och igång, hittade en jättefin top på Åhlens, har sparat mina bonuscheckar så det blev nästan gratis, och jag blev mycket nöjd med ett litet inköp, gjorde samma sak på H&M, älskar munkjackor och har letat som en galning efter både en mörkt militärgrön och en brun, den gröna hittade jag på H&M i Edinburgh och blev så nöjd, och idag nu när jag inte varit ute i "mina" affärer på veckor så hängde den där, samma modell i brunt, så där åkte nästa bonuscheckar, betalade bara 50 kr i kontanter, och jag mådde så mycket bättre, lite shopping gör så gott för själen ibland *ha ha*. Fick då låta bli att köpa mat för mina få stackare till slantar, men det kändes värt det, jag har nudlar, pasta och gröt, så även om det inte blir någon gourmet mat så klarar jag mig. Fick råd till en kexchoklad i alla fall, det är ju i alla fall fredag så jag ska festa lite ;-)

Inga pengar inne från fk idag, hoppas på nästa vecka, har löst hyresbetalningen med att låna pengar men skulle va så skönt med bara lite kontanter till annat också, får vänta med vissa räkningar, hatar sånt, jag är total ordningspolis när det gäller mina räkningar, annars är jag en stor slösa, kan inte spara en krona, men ser alltid till att det som måste betalas görs först, sen får jag göra vad jag vill med resten. Så jobbigt att inte veta hur det blir med ekonomin, jag mår bäst när livet är i trygghet, med det vardagliga, sen när jobb och pengar och jag så mycket barar försvinner så där utan förvarning så blir det ett extra jobbigt ok at bära.

Men nu ska jag bara prata med min läkare på måndag när hon ringer, skriva några arga brev till mitt jobb, och sen så ska jag bara tänka på kärlek och Skottland, allt för kort bara, två veckor är nästan ingenting när man väl kommer dit men ett avbrott i vardagen är det bästa som kan hända just nu.

Ska ha lite tvätt i morgon också, städa .... som vanligt i sista minuten och sen till min packningsnoja, jag hatar när jag ska packa även om jag samtidigt tycker det är kul, vill bara ta med mig hela garderoben, även om jag nu har en halv garderob på plats eftersom jag lämnar lite kläder varje gång så blir resväska proppfull nästa gång i alla fall, är nog ett omöjlig fall i den frågan om att kunna bättra mig.




Inga kommentarer: