11 november 2004

11 november - Stillastående


LÄGET

Bäst: får förhoppningsvis lite hjälp med jobbproblemet

Sämst:
inte orkat vara uppe på flera dagar

Lyssnar på: idag bara radio, P3

Äter: varma mackor med tomat, köttfärs och ost

Jösses, det har varit hårt några dagar nu, började skriva i tisdags men det blev inte klar och känns som det gör detsamma nu så jag skriver bara för idag med en liten resumé.

Tisdagen, fick hasta mig till vårdcentralen på förmiddagen efter jag fått samtal om en akuttid, var helt dödstrött och hade velat sova några timmar innan jag gav mig ut, men tyckte det var skönt när väl besöktet var över och det var en ganska skön höstförmiddag.

Det visade sig förstås då jag ringde redan på måndagen att den läkare jag haft bara varit där tillfälligt och nu hade slutat, så jag var tvungen att komma på en ny bedöming och det var som vanligt ont om tider, så sköterskan fixade en tid så att hon kunde ringa upp mig morgonen därpå och förhoppningsvis en tid också.

Det fick jag ju och det blev lite stressigt att ta mig dit, var förstås nervös som jag alltid är innan sådana här saker och jag fullkommligen hatar att komma sent, men jag anlände till receptionen 9.55, ok antar jag men jag var ultrastressad.

Fick vänta ca 15 minuter i alla fall, sen fick jag träffa en läkaren, hon hade kollat av min journal och vi hade ett litet samtal och hon tyckte hon förstod situationen, hon ville att jag skulle prova med medicinering, och jag sa ok till det, orkar bara inte utan en bättring så jag hoppas det här hjälper. Blev sjukskriven ytterligare en månad också.

Sen tillbaka upp på stan, traskade runt ett bra tag, handlade lite mat och åkte sedan hem, var helt slut då, kändes som förkylningen var på väg tillbaka med stormsteg också så jag gick faktiskt och lade mig vid 9-tiden, och ett verkligt kors i taket, så somnade jag ganska snabbt.

Men det var den dagen den, kände mig tom lite stursk då och tänkte att nu tar jag tag i saker här, men när jag vaknade på onsdagen mådde jag urdåligt. Var inte uppe många minuter under dagen, slog på tv:n en stund, eftersom minnet inte är direkt vad det ska ju nu så kom jag på att det okända nästan var slut och jag hade missat det helt, såg lite på slutet, lyckades också läsa lite och tänka sig jag hade inte datorn igång alls, inte likt mig = lika med totalt internetberoende.

Och då till idag, har väl inte hänt så mycket, legat till sängs ganska mycket, hade tvättid kl 15, kändes inte som ett direkt behov men jag masade mig upp och fick en behövlig dusch och klä mig, och gick ut, och direkt så känns det bättre, jag vet ju att det gör det om jag bara kommer igång men det är så förbannat svårt.

Fixat lite mat efter tvätten var klar, ska få mig lite kaffe nu också.

Skickade ett mail till facket i tisdags eftermiddag, skulle ha kontakta dem för veckor sedan men jag har inte orkat, nu helt plötsligt så började jag och fick tom iväg det, så jag var faktiskt lite nervös idag när jag kollade mailen. Och jag hade fått svar, och det låter som jag kan få lite om inte annat råd och stöd i min situation, vill fortfarande inte berätta så mycket om vad som hände, men det var en del komplikationer i och med att jag slutade mitt jobb, och även om jag sade upp mig så var det inte egentligen frivilligt och till ett skäl som är helt felaktigt. Ska bli kontaktad av en ombudsman nästa vecka, så får vi se vad som händer.

Ska maila T nu så han inte tror jag försvunnit totalt, han fick inget mail eller annan kontakt med mig igår, men vi tillåter oss eller det är väl egentligen fel att säga, att ha kontakt vilket är mest via mail eller msn när vi känner att vi vill, och det är inte det att vi är trötta på varann eller något sådant, men första åren så hade vi jätteintensiv kontakt hela tiden och så mycket det gick, men i och med att förhållanden ändras med tiden och också ju mer vi träffas så vill man ju ha något mer än bara tio mail om dagen eller vad det nu kan vara, det blir emellanåt en slags frustration med avståndet och att vi inte kan träffas så jätteofta.

Jag är inte så jätte social egentligen, tycker mycket om att vara ensam, men inte vill jag sitta själv här i min lägenhet hela livet och när jag faktiskt har någon jag älskar och som vill ha mig också så känns det här livet långt från idealiskt.

Nej nu där det kaffedax och så måste jag kolla läget på favoritsidorna nu när jag varit borta i nästan två dagar ...




Inga kommentarer: