8 november 2004

8 november - Måndag morgon

ja observera MORGON, uppe med tuppen idag eller mer sanningsenligt väckarklockan. Det var ju vårdcentral samtal som skulle börja dagen idag och så blev det också, fattar bara inte varför det ska vara så förbaskat svårt att göra något så enkelt som att ringa, just nu så har jag nästan panisk telefonskräck, jättejobbigt faktiskt.

Men det kändes tvunget och kanske också lite lättare när jag redan innan visste att jag skulle mötas av en telefonsvarare, masade mig upp strax efter kl 7, ville i det längsta bara ligga kvar och strunta i det hela men gick upp, det fanns tider kvar att bli uppringd och jag tog första bästa som var kl 09.05. Sen kunde ju inte jag sova efter det, försökte läsa tidningen väl tillbaka i sängen men det mal mest i huvudet vad man ska säga, vill ju inte låta desperat, men jag tror nog att det mycket mer lutar åt det motsatta, jag är faktiskt ganska skicklig på att hålla en mer munter eller i alla fall neutral fasad utåt så det låter kanske tom bättre än det är.

Blev uppringd lite senare än bestämd tid, drog mitt ärende, visade sig så klart att läkaren inte längre fanns kvar på vårdcentralen och den som fanns där nu var mer än fullbokad för dagen, och då jag måste få en ny bedömning med ny läkare så måste jag också ha en tid, gick med på att vänta tills i morgon och fick tilldelat en telefontid redan nu så jag inte behöver gå upp och ringa själv, kl 08.05 så det blir tidig start i morgon också, och egentligen så vill jag det, längtar oerhört mycket efter att kunna gå upp ganska tidigt och ha en mer normal rutin med att kunna sova på nätterna, är inte någon morgonmänniska direkt så om jag hade jobbat just nu så hade jag nog tänkt att jag är helt galen som önskar mig att få vakna tidigt.

Upptäckte igår att jag hade tandläkartid i morgon och det känns inte så relevant för ögonblicket = för kostbart, så jag ringde dit också och fick en ny tid i slutet på december, blir kanske inte att jag kan gå då heller men det får vara så tillsvidare.
Har inga problem med tänderna det var bara ett årligt besök och det har dröjt säkert två år sen jag var där sist eftersom de har så långa köer så jag kan nog vänta ett tag till, tandläkaren är en stor skräck för mig, så jag vill undvika att gå dit men vill samtidigt inte hamna i problem med att jag inte skött tänderna och får mega stora problem längre fram i livet så jag tvingar mig själv att gå, hade tom avsagt mig årlig kontroll för några år sedan men då T varit på mig om att jag borde gå, så bara för att bevisa för honom att jag verkligen kan gå så ringde jag själv och bokade en tid, och det var ett jättesteg för mig att göra det, tror nästan inte att det är sant än idag.

Känns som en bra start på måndagen i alla fall, brukar ju vara mest illamående över en ny lång hemsk vecka men nu när jag är uppe och fått lite uträttat så är det bättre än att bara ligga kvar i sängen med ångest, nu får jag ju vänta på läkarbesökte förstås men första steget är taget så jag kan relaxa där lite grann, hatar bara att dra min "historia" från början igen men vad göra, bara bita ihop och stå ut.

Lite kaffe nu, kolla igenom dagens post som just damp ned på hallgolvet, fick en Amelia såg jag, skulle ha slutat prenumerera för länge sedan, jag läser nästan ingenting i den, lockades av något erbjudande om att få något som jag inte ens kommer i håg just nu och sen har det bara rullat på.

Skriver kanske lite mer senare idag, ser väldigt grått och trist ut idag men jag ska nog försöka mig ut ett litet tag också.


Inga kommentarer: