21 november 2004

21 november - Kallt !

usch och fy när temperaturen går över -10 grader då trivs i alla fall inte jag det är ett som är säkert !

Har varit till mamsen och papsen idag och det gick bra, det tar ju emot att överhuvud taget göra något just nu och bussar och folk och ja allt känns bara jobbigt, men jag klarade det ganska bra, känner mig stirrig och stressad men inte någon direkt panik, och det får man väl vara nöjd med.

En fin vinterdag annars, solsken och friskt i luften, men som sagt, för kallt ...

Vill inte alltid vara så nego men jag har en bit till att kravla mig upp innan det kan kännas bättre, men jag är väldigt nöjd över några saker idag, fick håret klippt, skulle gjort det för länge sedan, men har inte kommit mig för att ringa min frisör, nu sparade jag pengarna också då jag fick det gjort gratis, tog en liten bit på topparna, var välbehövligt, fixar till det bättre lite längre fram har jag tänkt.

Sen var det kamera dagen då... är så glad att jag nu är ägare till en digitalkamera, ska bara ge mig själv en spark i baken att verkligen använda den, närmsta projektet blir väl att ta en del bilder när jag är över till Skottland, vilket snart bara lite över en vecka kvar, känns helt underbart, den 2 december, arla morgon drar jag iväg, håll tummarna för mig att vädret inte ställer till problem, åker tåg till Stockholm C, förut gick direkttåg till Arlanda vilket var så skönt men nu har de dragit in det och jag måste byta till Arlanda express, funkade ok förra gången som var första turen utan direkttåget, men visst är det skönt att slippa konka av och på med tunga resväskor, och jag är definitivt ingen light traveller, det är max gräns där, både i resväska och handbagage, och ändå så lämnar jag mer och mer kläder kvar hos T, men hjälper det mig att åka med lättare packning.

Jag blir alltid lite stirrig när jag ska åka, nu blev det tidigt på dagen då jag ville ta direkt flyget till Edinburgh om möjligt, det är så jobbigt att byta, speciellt om man får vänta i flera timmar vid mellanlandningen, nu får jag åka från Ö-o kl 06.25, då ska jag hinna upp till stationen med första morgonbussen, så där är första anhalten att det funkar ok, visst jag kan ta taxi, men går det buss så tar jag bussen, det är bara så, sen ska jag vara i Stockholm strax efter kl 8, byta till nästa tåg och till Arlanda, funkar allt utan försening bör jag vara uppe vid 9 senast, och då har jag nästan 2 timmar på mig, med lite marginal då om tex tåget blir försenat.

Det ska bli så underbart skönt att komma dit, är bara resan avklarad så vet jag att jag kan koppla av. Sist så klarade jag ju tom att ta mig från flygplatsen själv med allt bagage, flygbussen till centrum, sen taxi, ingen stor grej kanske men med mitt självförtroende så kan mycket lätta saker bli svåra, men jag var cool hela tiden. Detta pg a att T fått fotbollsbiljetter till celtic - barcelona samma kväll och jag ville ju inte neka honom att åka, men nu får jag hämtning så jag behöver inte tänka på mer än att ta mig till flyget.


Inga kommentarer: