29 november 2004

29 november - Nedräkningen har börjat

och jag får väl lov att säga att veckan börjat helt okej. Måndagar är ju ångestmåndagar i mitt liv, men efter att faktiskt ha sovit i natt, vaknade ett antal gånger men har inte legat helt sömnlös, kanske ett litet piller hjälpte men what the hell, det behövdes i alla fall.

Var ju tvungen att vara vaken från 8 eftersom min läkare skulle ringa upp, bara hatar att vänta på ett samtal så där, jag kan definitivt inte vara cool och ta det som det kommer och när det kommer ... blir bara orolig och kan inte göra något, nu var det ganska tidigt på dagen så jag dåsade mest i sängen, visste inte exakt när hon skulle ringa heller men vid 9 så var det dax, samtalet gick bra, och jag blev fortsatt sjukskriven till mitten av januari, så nu kan jag ta det lite lugnt med den delen över december, ska fortsätta med medicineringen, har väl inte känt någon större förbättring än men jag får ha lite mer tålamod och hoppas....

Min bön till försäkringskassan gick hem, fick lite pengar idag, vilken lycka, inga stora pengar eftersom jag också missade två veckor pga att de inte vill betala ut något för dem pga att jag inte varit anmäld till arbetsförmedlingen, vet ej om det är lönt att överklaga, fick brev i fredags om detta även om vi diskuterat detta per telefon och det var paragraf hit och dit, orkar nog inte ens försöka. Räknar väl med att klara december nu, åker ju bort också och sen har vi jul och då kan jag leva lite på föräldrarna i julhelgerna så det ska väl gå bra.

Lite andra papper som jag väntat på kom också, vill ha klart så mycket som möjligt innan jag åker, jag stressar upp mig så i vilket fall och lite mindre hjäper helt klart.

Ska ge mig ut en lite stund snart, ska hämta det där på posten som jag skulle ha gjort i lördags och sedan i söndags och som fortfarande inte här hämtat .... mig i ett nötskal just nu.

Behöver handla lite grejor och ska ta ut mer medicin innan jag åker också nu när jag har pengar, men det tar jag i morgon, idag bara måste jag börja med att städa upp här. Tror jag kan hålla mig ganska sysselsatt måndag till onsdag som är dagarna innan jag åker, mår bättre då också så jag ska göra mitt bästa, vill gärna sova lite på nätterna också så jag inte bara stupar när jag väl kommit fram, vill ju vara någorlunda social när jag äntligen får träffa älsklingen.

Och om en vecka, nästa måndag ska vi på konsert, så underbart, vi börjar med att se Beautiful South i Glasgow nästa måndag den 6 dec, så kul, samma ställe vi såg dem förra hösten, sörjer lite att vi missar Barenaked ladies som spelar idag tror jag, vi såg dem första gången jag var över till Edinburgh för ca 4 år sedan, och ville så gärna se dem igen, men vem vet det blir kanske tillfälle igen.

Sen är det höjdpunkten veckan efter, blir nästan nervös, men lyckligt nervös när jag tänker på att jag ska får se Manic street preachers, ÄNTLIGEN !

När jag var yngre så gick jag jättemycket på konserter men nu blir det mer sällan, som tur var har jag träffat T som gillar att gå, men eftersom vi bor så långt från varandra så är det inte så lätt att få ihop det allid.

Vi har väl inte så mycket annat planerat, men det behövs inte, vill faktiskt mest ha vardag när jag är där, vi kan ju inte leva i ett "normalt" förhållande eftersom vi varken bor i hop eller ens i samma land så det blir lite speciellt varje gång men vi lyckas ganska bra tycker jag, förutom då att det är så hemskt varje gång vi måste skiljas.


Inga kommentarer: