7 november 2004

7 november - The Oxford bar


The Ox Posted by Hello

Var bara tvungen att testa om jag kunde få in en bild på bloggen, jag är ju en novis i denna datavärld, förutom att surfa och söka information då är jag proffs :-), men nu lyckades jag helt plötsligt, jippi !!!!

Ska låna en kamera och ta lite bilder, och förstås ta med nästa gång jag åker till älsklingen och Skottland så kanske det kan komma upp fler bilder därifrån.

Detta är faktiskt från Skottland, jättedålig bild, ganska suddig men den är i alla fall tagen på the Oxford Bar, där jag eller egentligen T extrajobbar och städar, jag brukar göra det när jag är på plats då han också har ett till morgonjobb och städar ett skrädderi, och då brukar vi dela upp arbetet, jag tar puben och han skrädderiet. Och detta skrädderi skulle ni bara se, puben är definitivt inpyrd och i genuin gammal stil men att se ett tvättäkta gammaldags skrädderi, ja de sitter faktiskt på bordet med benen i kors (men det finns ju maskiner också förstås ...) och syr, och det är den gamla aristokration som lever kvar inom dessa väggar, ni vet skräddarsydda tweed kostymer mm, trodde inte såna ställen fanns eller kunde fungera idagen samhälle men det tydligen. Jag har svårt att förstå det men efter vad jag fått höra när jag varit i landet är att faktiskt så är det så att tex godsägare även idag ärver kläder från varandra, tex en son tar över t ex byxor från sin far när han dör, lämnar då kanske in dessa till ett sådant här skrädderi, och får dem omsydda så de passar honom och de håller en livslängd till .... Och det beror inte så mycket på pengabrist ...

Tillbaka till puben då, det är egentligen ett väldigt skitigt ställe om jag ska vara ärlig men det ska vara så, stämningen skulle försvinna om det blev riktigt rengjort, men inte känner man att det har blivit så mycket renare när man gnott runt skiten med moppen.

Och nej, jag har inte provat något från någon av flaskorna .... Fast det kan vara lite frestande, nej förresten inte kl 7 på morgonen direkt när städningen sker ....

Och till allt så spökar det i källaren också ... Men jag är inte så rädd av mig att jag inte vågat vara där själv, har kollat in källaren med sällskap men skulle inte vilja gå ner helt själv, sanningen att säga så är det nog mest öltunnorna som ger i från sig ljud, men vem vet .....

Stället är känt i alla fall i Edinburgh då författaren Ian Rankin är stammis, kolla gärna in hemsidan också www.oxfordbar.com
har inte själv kollat in den på ett tag men jag vet att Ian R en gång har påbörjat en berättelse där den som vill kan gå in och fortsätta med att skriva nästa kapitel och så forsätter det ...

Inga kommentarer: