14 november 2004

14 november - Phu !

fick en ofrivillig rask promenad då jag i sista stund upptäckte att busstiderna ändrats den här veckan och den bussen jag brukar ta på söndagar när jag tar mig upp på stan för att hinna med bussen till mina föräldrar gick nu inte alls samma tid, rimligen så skulle jag missa bussen om jag väntade till närmsta stadsbuss.

Så vad göra, ville gärna åka idag då det var fars dag och jag för en gångs skulle hade med mig en sak till honom även om vi inte firar med presenter. Jo det blev till att med raska steg promenera och hoppas att jag skulle hinna, tar ca 15 minuter att gå från där jag bor till att komma till resecentrum. Och det skulle bli precis då bussen går ut från stan. Kom upp till tågstationen där även bussarna går vid 12.32 och då hade bussen precis startat från den närliggande busstationen, och just idag var bussen förstås tidig och jag fick springa de sista metrarna (säger man så???) men som tur var gick en annan tjej på före mig så bussen stod kvar när jag kom fram. Så phu ... med andan i halsen och något svettig så kom jag iväg.

Har annars haft en bra dag, hela familjen samlades, huvudpersonen blev så klart lille P, min brorson, tror han var överallt och på allt idag, men ack så ljuvlig

Fick min julklapp redan idag, visste ju att jag skulle få ett litet bidrag till min resa och det blev mer än jag väntat och kändes bra att jag fick dem redan idag så jag kan vara lugn för det, inte för att jag behöver så mycket pengar när jag är hos T, men det känns mycket bättre att ha några kronor att kunna spendera, tack mamma och pappa !

Buss även hem idag och tror på f*n var den inte nästan en halvtimme försenad och jag fick stå i mörkret och vänta, inte så kul, men till slut kom den och det hade varit strul med kortläsaren och den fungerade inte när jag skulle betala heller, så det blev en gratisresa in till stan, tack för det bussbolaget !

Blir väl lite tv nu om jag hittar något att titta på, sen är det bara att hålla tummarna att jag kan somna någorlunda snabbt.






Inga kommentarer: