12 november 2004

12 november - Hej .. . det är fredag !

Läget

Bäst: Vet faktiskt inte får väl återkomma .....
Nu återkommer jag :-) det får bli att jag kommer att få en digitalkamera snart *längtar*

Sämst: Humörssvängningar, orkar inte gå ut

Lyssnar på: Song for departure - Manic street preachers - bara bäst just nu !

Äter: värmt några av gårdagens varma mackor + coca cola light

Känner mig lite arg på mig själv just nu, hade planerat att ta bussen upp på stan och gå till försäkringskassan och fråga en sak, ett litet uppdrag kan man nästan säga för att få något att göra, men känner att det blir inget med det, har kommit upp ur sängen men jag orkar bara inte duscha och göra mig någorlunda respektabel och gå ut, regnar också så jag vill bara kura inne.

VILL ha ett mer positivt liv, det här ska väl inte hålla i sig för all evighet men orken tar slut. Tack och lov att jag har något att se fram emot just nu, längtar så fruktansvärt mycket till T och Edinburgh och konserterna och allt vi ska göra, ska bli så skönt bara det att byta miljö.

Åh nu kom jag på något positivt, jag har ordnat så jag kommer att ha en digitalkamera inom några veckor, vet ej exakt när jag får den men hoppas att kunna få med mig den till Skottland.
Tyvärr så jag jag superdålig på att ta kort över huvudtaget men så har jag väl aldrig haft någon ordentlig kamera heller, varken vanlig eller digital. Men jag känner så att jag skulle vilja ta mer bilder och får jag nu den här kameran, har ev blivit lovat att tom få behålla den så det är bara att hålla tummarna.

------------

Dödar lite tid medan jag väntar på farmen, tycker inte det är så intressant men nu har det blivit så att jag följt programmet så jag ska väl se till slutet nu.

Fick lite artiklar från T om det senaste i Jodi mordet, det är dax för rättegång nu, har inte läst något på länge och trodde att de inte kunde binda pojkvännen som blev misstänkt ganska snabbt men nu är han i alla fall åtalad, visst känns det alltid så ofattbart att tex någon som man trott älskat någon annan helt plötsligt går ut och mördar denne helt brutalt. Han hittade henne och gjorde också en del konstiga uttalanden efter mordet, mötte upp pressen vid begravningen med sin mamma och vänner fast hennes familjen uttryckligen vädjat att de vill att de skulle vara där.

Vet inte om det stått så mycket om det i svenska tidningar, troligtvis inte, det har bara blivit så att jag var i Skottland då det hände och kunde inte hjälpa att jag blev intresserad av att följa det, och eftersom jag känner till platsen i Dalkeith där det hände också så känns det mer inte nära kanske men som det blir mer av intresse.

Och till allas glädje så är den norska granen rest nedanför slottet i Edinburgh, den skänks av Norge varje är enligt gammal tradition, kommer inte ihåg varför just nu, tror det var någonstans under krig detta "blev till" och har sedan fortsatt. I år hade de tom en tävling där den som vann fick åka till Norge och välja ut granen. Det blev en ung flicka som vann och nu står hennes gran på plats.

Längtar så dit just nu, men det är inte så många veckor kvar nu, känns som jag skulle vilja åka och sedan bara vara kvar. Vi har ju diskuterat fram och tillbaka om detta och det lutar ju åt att det skulle bli jag som flyttar om vi tar steget att flytta hopp, har funderat mycket på det och försökt förbereda mig, är ju ändå ett stort steg att ta, som det känns för mig, men jag tycker det känns mer och mer som jag verkligen vill göra detta.








Inga kommentarer: