23 november 2004

23 november - Redan uppe

ja inte likt mig att vara uppe så här tidigt, men dessvärre är det mer att jag inte har sovit alls i natt igen, gick upp strax före 6 och satte på tvn. Har surfat lite på nätet och slötittat på morgontv, funderar nu på om jag ska lägga mig igen en stund eller bara fortsätta vara uppe.

Inget snöväder nu på morgonen så jag ska försöka ta mig ut en stund lite senare, tar emot förstås men samtidigt så vet jag att det känns bättre om jag kommer ut och igång.

Senare .....

ca 23.30 ska strax gå och lägga mig nu, och jag visst jag kröp tillbaka i sängen i morse och blev förstås liggande nästan hela dagen, men det var skönt att tillslut få sova, kände mig inte så trött först men mådde lite illa och sen somnade jag och mådde bättre när jag vaknade.

Men då kändes det för sent att göra något ute, gör väl ett nytt försök i morgon, måste handla lite i alla fall så jag har något att ha som dagens uppdrag, ska försöka masa mig iväg till arbetsförmedlingen också om jag inte ångrar mig till i morgon, det känns lite stressigt eftersom jag snart åker och en anmälan bör vara inne inom ca tre månader och jag vill ju inte ha lägre ersättning om det dröjer längre tid, vet att jag skulle ångra mig om jag låter det hända, nu tycks ju allt med mitt gamla jobb dra ut på tiden, annars så har jag ett halvt löfte att ev få komma tillbaka igen om jag vill, och jag vet faktiskt inte hur jag ser på det, både ja och nej, och det är inget jag kan räkna med heller. Ett problem är också att jag har på känn att även om jag kan komma tillbaka så har vi fått mindre att göra så jag är med säkerhet inte garanterad en heltidstjänst i så fall.

Vi får väl se om jag får veta lite mer på fredag.

Hatar mig själv så ibland, i kväll så fick jag en släng av det här äckliga förhatliga matbegäret, då jag kan häva i mig vad som helt, helst i stora mängder, tyckte jag mådde bra men sen fick jag ångestkänslor och sen kom det här upp, har inte så mycket hemma och jag bara ville ha något sött, fick i mig först några gamla torra kex och lite chokladsås som jag hittade i kylen det var allt som fanns, och jag bara hatar mig själv nu när jag har ätit det, varför kan jag inte ha någon disiplin på mig själv och låta bli ???

Inte blir jag smalare för att jag mår dåligt och inte har någon egentlig matlust, oh nej, tvärtom jag ångestäter istället, det handlar inte om hunger alls.

Nu är det dags att säga godnatt.




Inga kommentarer: