28 november 2004

28 november - Promenad mm

Söndag med besök hos föräldrarna igen, kändes skönt att komma ut lite, tog en promenad upp till busstationen då det inte var så kallt eller snöade. Har en hel del ångest för att jag rör på mig för lite, hoppas att jag mår lite bättre snart så att jag tar mig tillbaka till gymmet, behöver det verkligen och det är så skönt när man väl är igång.

En stillsam dag, hjälpte till med att sätta upp lite utomhusbelysning kring föräldrarnas hus, läste lite tidningar, har tyvärr också haft ont i magen hela dagen, och mått lite illa, är livrädd för att åka på magsjuka eller kräksjuka eller vad de nu kallar det, så typiskt precis innan jag ska åka, jag fick ju något influensaliknande veckan innan förra Skottlandbesöket och var helt utslagen. Men det här är säkert bara ett utslag av min allmäna oro och oregelbundna mattider och allt, får ju ofta känning av magkatarr och inte har det blivit bättre efter sista tidens turbulens.

Så jag hoppas att jag kan få sova ikväll, har känt mig super orolig och stirrig idag, brukar bli lugn när jag är hos mina föräldrar och ville åka av den anledningen också eftersom jag kan koppla av lite, men det hjälper inte alltid.

Är säkert lite nojig också för att prata med min läkare imorgon, hon ska ringa upp mig i morgonbitti, nu har jag förtroende för henne och är inte orolig så men det räcker att vänta på ett samtal för att få mig nervig, ska ringa arbetsförmedlingen också och ändra en tid jag fick för introduktion, jag är ju i alla fall fortfarande sjukskriven och vill hellre försöka ta tag i allt när jag kommer hem, kan bara inte tänka tanken att söka jobb och vara aktiv just nu i mitt kaos, så jag hoppas att min läkare är förstående för det också och sjukskriver mig under december också, kanske händer det lite saker snart ang, mitt jobb och även om det är så jobbigt så måste det komma ur världen någon gång för att jag ska kunna gå vidare.

Sitter fortfarande i kaos efter helgen, så jag känner stressen att städa och allt det här nu också, men bra på ett sätt jag behöver press för att ta mig i kragen. Onsdag ska allt vara klart, då vill jag ägna mig åt att ta det lugnt, se över min packning och om jag har tur sova lite innan jag måste upp för att ta tåget till Stockholm och sedan Arlanda.

Vill bara hoppa över dagarna innan nu och åka, ska bli så skönt så det finns inte ord för det ....

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
SNÄLLA RARA FÖRSÄKRINGSKASSAN .......

om jag vädjar snällt så kan jag väl få lite pengar i början på nästa vecka, hatar att vara utan pengar.

Nu pratade jag ju med fk tanten och hon sa att jag skulle få pengar till veckan efter att de nu efter alla turer bestämt sig för att jag skulle få sjukpenning vilket inte alls var så säkert först, men jag tror det inte förrän jag ser det .... vill bara ha dem NU !!!





Inga kommentarer: