9 oktober 2004

8 oktober - Äntligen fredag

ja, på något sätt så känns det skönt att helgen är här.

Läget idag är bättre och jag stannade bara i sängen till kl 12 !

Tog en välbehövlig dusch, ut i höstrusket och bokade tid för tvätt till nästa vecka, sedan till affären för att fylla på lite i det tomma kylskåpet.

Gjorde mig gott, och dagen har inte känts så tung, visst det ligger någonstans därinne men panikkänslorna har inte kommit upp till ytan vilket är så skönt, hoppas att det består nu i alla fall de närmaste dagarna, behöver verkligen det.

Fick ett mail från en arbetskamrat också vilket kändes bra, vi har haft en del mailkontakt senaste tiden och vill båda träffas och prata lite, det blev ju lite konstigt med att jag slutade jobbet som jag gjorde och det är mycket som ej är utrett. Vill inte ta några detaljer här just nu, är kanske ingen som läser i alla fall men jag tar säkert upp det längre fram med lite mer distans, just nu känns det bara för tungt.

Har försökt peppa mig till att ta kontakt med min chef men inte klarat det hittills, och fick nu reda på att han är borta från jobbet i början av nästa vecka så jag träffar nog min arbetskamrat eller rättare sagt fd arbetskamrat och får kanske vet lite mer om läget då. Känns i alla fall bra att vi gör så, skulle ha ringt men har ej klarat det och eftersom hon lämnat till mig att höra av mig så behöver jag inte gå och vänta på ett samtal som kan komma och jag inte är beredd att kunna ta det just då, behöver ju inte svara ja vet men trots det känns det stressande och den stressen är inget jag behöver till det som redan är.

Hade en ganska skön eftermiddag, laddade ner lite låtar, läste tidningen, och har slötittat på tv, inget intressant dock, har mest zappat från det ena till det andra.

Hoppas på att kunna ta mig ut på stan en stund i morgon, bara titta runt lite i affärer, men hade förstås varit roligare om jag hade haft lite mer att handla för, men trots det så känner jag att jag behöver komma ut lite, blir så låst här när jag inte klarar att vara bland andra människor, har känt mig ganska slut efter tisdagen då jag fick en dos av livet utanför.

Ska gå och lägga mig nu, fick ett peppande mail av T och det muntrade upp, jag vill inte låta alla mina nojor gå ut för mycket över honom men han känner mig så han kan läsa bättre än jag tror mellan raderna om det är upp eller ner. Saknar honom så mycket.

Läget i dag:

Lyssnar på: Nightwish
Bäst: mått ganska bra, helgen är här och fortfarande väldigt nöjd med mina nya skor
Sämst: längtar så efter T




Inga kommentarer: