29 oktober 2004

29 oktober - Å så var det fredag ...


*Läget*

Bäst: Lugn och skön dag

Sämst: Inte mycket uträttat idag heller

Lyssnat på: Blandat, mycket Nick Drake, om knappt en månad 30 år ! sedan han gick bort, känns absolut inte som hans musik är så gammal, bara tidslöst vacker ......

Äter: Nudlar (ingen stor variation här inte ...) glass och nu popcorn till tea som de säger over där på den anglosaxiska ön ...

Usch jag känner mig totalt omöjlig när det gäller ätandet just nu, skulle ju bli så bra igen, men antingen äter jag inte alls eller också blir det mest onyttigheter, orkar bara inte ta mig i kragen.

Vaknade vid 9 tiden, gick upp någon timme senare, men kröp tillbaka i sängen snart igen och läste tidningen och några kataloger som kommit, sen masade jag mig upp igen, klädde mig och har sedan suttit här framför datorn mest hela dagen.

Lyssnat på musik och slösurfat på favoritsidorna.

Har nästan lyckats slå bort tankarna på allt jobbigt idag och det känns så skönt, både psyket och kroppen behöver vila lite, men känner också dåligt samvete på samma gång för att jag skjuter undan, men faktiskt så känner jag att jag behöver det om bara än för en dag då och då, och jag inser att det inte försvinner heller så det är inte att bara blockera och ignorera, bara ett behövligt andningshål.

Ska snart placera mig framför tv, tycker egentligen att fredagar är usla tv kvällar, D hade tänkt komma förbi men nu ser det inte ut att bli så, kanske imorgon, lite synd idag känner jag mig ganska sällskaplig faktiskt men jag överlever väl det med.

Dax att kolla om älsklingen kommit hem, eller rättare sagt så är han säkert hemma, men mer om det finns ett litet mail eller så, ska skriva lite till honom också, undrar om han hunnit kolla upp bussturer till glasgow idag som han tänkt, vi tänkte åka buss till båda konserterna om det går, bil är inget kul och vi vill kanske ta en drink eller två innan också, annars så har det funkat bra med tåget när vi varit iväg vid tidigare tillfällen så det ordnar sig säkert.





Inga kommentarer: