26 oktober 2004

26 oktober - Utomhus

.. och till det lite irritation. Blir bara galen när datorn inte funkar eller det är väl inte den egentligen men hade precis skrivit färdig här och skulle publicera, dröjer jättelänge och sedan något serverfel och förstås ... allt borta ... just nu så har jag inte så stort tålamod men efter att ha lugnat mig lite så försöker jag igen.

Har varit jättedålig med att vara uppe senaste tiden men idag så funkade det faktiskt, hade på doktorns order ställt klockan på ringning men det hjälpte inte mycket, kommer inte ihåg att den ringde alls, vaknade till vid 9-tiden, så ringer telefonen, och jag masar mig upp, hinner inte svara i alla fall men är uppe och går inte tillbaka till sängen. Blir sittandes vid datorn ett tag, bestämmer mig för att ta mig ut ett tag, det regnar inte heller så det passar bra.

Målen är dels att lämna sjukintyget vid fk, och att handla lite. Hade även ett paket från ellos som legat och väntat en månad och som jag inte hämtat ut, hade tagit paketet till ett ställe som ligger en bit från där jag bor, går så enkelt att cykla dit men är lite omständigare med bussen men trots att jag inte ville cyklar så hade jag ingen brådska och det passade bra idag också eftersom det säkert är mer folk där i slutet av veckan och sista hämtningsdag var fredag.

Så buss upp till centrum, knallade runt lite i de affärer jag brukar gå till, Indiska, H&M, Kappahl, Lindex och Åhlens, ville inte ens gå in i någon skoaffär då blir jag bara ännu mer deppad eftersom jag bara älskar skor och just nu kan jag inte köpa i princip mer än det nödvändigaste = mat.

Hade iofs tänkt offra en dyrbar hundralapp på en tröja på H&M, hade sett den för några veckor sedan och tittade igen i fredags på väg till vårdcentralen. Men kunde inte riktigt bestämma mig, var osäker på om den var för tight och om jag skulle trivas med materialet. Acryl och ull, mest acryl dock vilket känns ok, men gillar inte alls ull. Idag provade jag i alla fall den eftersom det var lugnt i affären och den var jättefin, tunnstickad svart med lite mönster i ovandelen, ett sidenband just under bröstet som delar av och slätstickad nederdel. Men den kändes inte så där superskön, jag hatar kläder som inte är mjuka och sköna att ha på sig, med en långärmad tröja under helt ok, men det hade passat bättre med tex ett linne, så ett sista rådslag med mig själv och jag hängde tillbaka den. Kostade dock 249 kr men jag hade en bonuscheck på 150 kr som jag tänkt använda, men nu sparar jag den till något annat istället.

Velade lite fram och tillbaka om jag skulle hämta ut paketet eller ej, känner mej lite jagad och obekväm ute bland folk just nu och tappar också lusten för saker ganska snabbt, men jag klev till slut på bussen för att ta mig dit, och gick först in i mataffären bredvid när jag var framme, handlade lite grann att äta för idag, och hittade mitt favorite te, persika och vanilj, hurra ! trodde det var ute ur sortimentet då jag inte hittat det igen sen jag köpte det sist vilket säkert var i somras iofs men nu kan jag glädjas och njuta lite igen. Och lite gott nybakad bröd som jag bara hittat i den butiken och färdiggrillade skivade kycklingfileer. Så det blir mitt mål idag, och jag unnade mig en fanta free pineapple också, jag är helt galen i den, annars är jag bara totalt cola beroende men med detta undantag.

Hämtade paketet, behövdes som tur var inte betalas direkt, fick vänta en stund på bussen tillbaka, sen hoppade jag av halvvägs upp till centrum då det var ganska nära där jag bor och det kändes onödigt att åka upp på stan igen bara för att byta buss och sen tillbaka nästan samma väg, eller i alla fall en del av vägen. Det var fortfarande bra väder så det var bara skönt att få röra på mig lite mer, bokade tvättstugan imorgon också innan jag gick in, så nu är det bara att se till att komma iväg och få det gjort den här gången.

Blev helt nöjd med mina postorderköp, en plyschdress i olivgrönt, munkjacka och byxa. Några t-shirts, i längre modell med holkärm i svart, grått och olivgrönt och till slut en lila munkjacka.
Ca 400 kr för allt inte så farligt, med rabatter och allt. Och hoppas förstås att ha lite pengar att betala det i slutet av nästa månad eller så.

Ska maila min älskling nu, sen blir det väl lite tv-tittande.

----------------------------------------------------------------------

Lyssnar på: Nick Drake

Bäst: Nya kläder

Sämst: Klarade ej att ringa jobbiga samtal idag heller, mår fortfarande dåligt

På TV: Tjockholmen och fight club för jag vet inte vilken gång, men alltid lika bra !









Inga kommentarer: