2 oktober 2004

2 oktober 2004 - Nostalgi

Lördagen är här, det är strax efter midnatt, sitter fortfarande framför datorn men ska snart gå och lägga mig, skriver mer senare idag.

Flera timmar senare och jag är fortfarande uppe, men nu måste jag slita mig och leta på sängen. Känns så bra att kunna komma igång så det är svårt att sluta. Återkommer senare .....

Lite senare på lördagen då, hade svårt att sova, men lyckades göra det i ca 5 timmar i alla fall, inte dåligt.

Åh blir verkligen nostalgisk då jag lyssnar på radion och hör Duran Duran, det är en ny låt och jag verkligen känner en skön känsla när jag hör den. Var ju så kär i Simon LeBon en gång i tiden ... Reach up for the sunrise heter låten ... har hört den förut och inte vetat titeln, laddade ner austronat eftersom jag sett någon annons för deras nya skiva och trodde låten hette det men den var ju inte så bra som den här när jag hörde den, får göra ett nytt försök så jag kan lyssna igen.

Lycka: Some kind of Monster på en biograf nära mig.

Ska försöka får sällskap och gå och se den, kände efter sista konserten med Metallica i Göteborg i våras att om inte lämnat det helt bakom mig så betyder de inte samma sak för mig längre, men eftersom jag följt bandet i stort sett hela deras karriär så måste jag se filmen, trodde det inte skulle blir förrän den kom på dvd, vilket verkar dröja men just nu känns det toppen.

Humöret är förresten bättre idag, av någon anledning så känns det lättare på helgerna, kanske för att jag inte jobbar i veckorna nu, känner mig mer som en "vanlig" människa på helgen då många andra också är lediga. Skulle jättegärna vilja bara känna att det är skönt att inte jobba efter att jag gjort det sen jag slutade skolan och haft ytterst få lediga dagar. Men just nu känns det inte så.

Kikar runt på andra sidor och många är så pyssliga, älskar allt sådant själv men har inte orkat ta mig tid eller har så bra tålamod heller för den delen att göra något på många år, men nu när jag har mer tid så skulle det vara kul. Ska ta mig en titt i Panduro katalogen.

Dokusåpor - blir alltid fast för någon av alla dessa dokusåpor varje säsong, har sett Robinson i alla år men nu känns det som i alla fall den har gjort sitt. Är faktiskt glad att jag har varit utomlands de första veckorna när alla de som går just nu kom igång. Har dock sett lite på farmen denna vecka, en av de jag aldrig följt förut men jag tycker att det är för mycket intrigskapande hela tiden, det är mest bråk och skrik, och visst det går mycket ut på att de medverkande vill synas men det har gått över vad som är roligt att se och man tröttnar ganska snabbt. så jag hoppas att jag kan hoppa över allt det denna säsong, men det går ju inte helt att undvika då tidningarna skriver om dem hela tiden och det är ganska mycket vad man kan ta, att läsa och inte behöva se allt. Det gjorde jag förra året med Big Brother och det var perfekt.

Dagens låt: Reach up for the sunrise - Duran Duran
Bäst: T:s dator fungerar igen
På TV: Discovery kl 21.00 - American Choppers - Så klart !





Inga kommentarer: