15 oktober 2004

15 oktober - Mörkt

båda ute och inne. Tvekade på om jag överhuvudtaget skulle gå upp idag, hade nog spänt mig mer än vad jag insett efter träffen igår, hade världens ångest igår kväll och idag har jag inte mått bra alls, orkade helt enkelt inte ta mig ur sängen förrän nu framåt kvällen.

Önsketänkande om att både dålig självkänsla och andra problem kunde försvinna, med det är inte så enkelt som att det går att sudda ut, jag kanstå ut med en hel del men ibland blir det bara för stort och det finns ingen möjlighet i h*vetet att det ens går att tänka att det ska kunna komma till lösning.

Men jag fick i alla fall lite push igår och ska försöka få lite hjälp, jag klarar nog inte att komma upp till ytan utan hjälp, är fruktansvärt envis och som den ensamvarg jag är så tar jag inte gärna emot hjälp vad det än gäller, T tycker jag är som ett envist barn ibland, med "jag kan själv" attityd och det är rätt, jag ber mycket sällan om hjälp vad det än gäller.

Nu är jag ialla fall uppe, känner mig bara ledsen och trotsade mitt eget motstånd och regnet och tog mig ut med håret på ända (det regnar ju ändå ..) och till affären som ligger här precis utanför för att inskaffa lite tröst. Tänkte spara mig till tjejträffen i morgon med mina vänner men kände att nä, jag bara måste ha något NU, hade ingen god mat eller något att tillaga hemma heller, nu blev det ju inte mat jag köpte iofs, utan smågodis, glass, ostbågar och cola light. Nu kommer jag väl inte vräka i mig allt av detta ikväll, men jag visste inte vad jag var sugen på egentligen mer än glass vilket var målet från början men sen så kände jag längtan efter ostbågar också och ville ju inte ångra mig när jag kom hem, en gång ut idag får allt räcka.

Så nu ska jag frossa.

Lyssnat på: Tystnaden

Bäst: Vad tråkigt, kan inte tänka på något bra idag, men ser i alla fall fram emot imorgon

Sämst: Ledsen och nere, frossar i onyttigheter


Inga kommentarer: